اهم اخبار

مدیریت مناسب آب در بخش کشاورزی باید اعمال شود

بدون دیدگاه

رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و کم بارشی در اکثر استان‌ها به کشاورزان توصیه می‌شود که مدیریت مناسب آب را اعمال کنند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ احد وظیفه رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به کمبود منابع آبی و کاهش شدید بارش در حوزه‌های غرب و جنوب غرب به کشاورزان توصیه می‌شود که نسبت به اعمال مدیریت سختگیرانه آب اقدام کنند.

به گفته او، با توجه به شرایط جوی کشت محصولات آب‌بر جایز نیست و همواره توصیه می‌شود که کشت بهاره در مناطقی که دچار تنش آبی هستند، انجام نشود.

وظیفه ادامه داد: با وجود خشکسالی سال‌های اخیر، وضعیت تامین آب بخش کشاورزی و حتی در برخی مناطق آب شرب دچار چالش است، از این رو مدیریت مناسب در بخش کشاورزی به منظور کاهش خسارت باید اعمال شود.

رئیس مرکز خشکسالی افزود: در بهمن ماه امیدواریم شرایط به گونه‌ای باشد که بخشی از کمبود را جبران کند و همواره امیدواریم در باقی مانده سال شرایط بهتر شود.

او گفت: مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهد که وضعیت بارش برای زمستان و بهار خوشایند نیست، لذا باید شرایط به گونه‌ای مدیریت شود که دچار کمترین آسیب شویم.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *