اهم اخبار

مدیر شیلات استان کرمان: تولید آبزیان در این استان به سه هزار تن رسید

بدون دیدگاه

مدیر شیلات استان کرمان گفت: تولید انواع آبزیان در این استان به سه هزار تن در سال رسید که با وجود تلاش‌های انجام شده، تولیدات این حوزه در آینده افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری اگروفودنیوز، رها ابوالقاسمی روز دوشنبه در جمع رسانه ها افزود: استان کرمان ظرفیت‌های بسیاری در زمینه آبزی پروری و تولید ماهیان گرمابی، سردابی، قزل آلا و ماهیان خاویاری و آرتمیا دارد.

وی تاکید کرد: ظرفیت خوبی در استان کرمان بوجود آمده که به راحتی می توان در کنار فعالیت‌های کشاورزی نسبت به احداث مزارع آبزی پروری و استفاده از استخرهای ذخیره آب اقدام کرد و اشتغال زایی و تولید پروتئین در این استان را داشته باشیم.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ادامه داد: یکی از چالش‌های این استان کمبود آب است و پرورش ماهی قزل آلا به آب زیادی احتیاج دارد که با استفاده از دستگاه های مکانیزه در سیستم مدار بسته با آب کم هم می توان در زمینه تولید این آبزیان اقدام کرد.

وی تصریح کرد: مزارع پرورش ماهی مدار بسته مکانیزه، با آب بسیار کم محصول خوبی تولید می‌کنند.

ابوالقاسمی ادامه داد: یکی از نیازهای کرمان تولید نهاده ها بخصوص بچه ماهی و خوراک است که در گذشته این بچه ماهی از استان‌های دیگر وارد می شد که خوشبختانه با راه اندازی مرکز تکثیر ماهیان سردابی در بردسیر با تولید ۲ میلیون بچه ماهی در سال این استان در این زمینه بی نیاز شده است.

سرویس خبری: استان ها

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *