اهم اخبار

معاون بازرگانی شرکت مارگارین در گفت‌وگو با اگروفودنیوز: چالش در عرضه روغن با دخالت دولت در قیمت گذاری ها+ویدئو

بدون دیدگاه

مهرداد لشگری می‌گوید: با کاهش قیمت روغن نباتی توسط سازمان حمایت، در آینده نزدیک احتمال وجود مشکلاتی در عرضه این محصول در بخش خانوار و صنعت را خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، مهرداد لشگری معاون بازرگانی شرکت مارگارین در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی شیرینی و شکلات در خصوص فعالیت و برندهای این مجموعه به خبرنگار ما گفت: مارگارین قدیمی‌ترین شرکت تولید‌کننده روغن‌های نباتی در ایران به تاسیس سال ۱۳۳۲ است.

لشگری در ادامه افزود: آفتاب، خروس و آفتاب طلایی سه برند معروف و قدیمی در صنعت روغن از تولیدات شرکت مارگارین هستند.

وی در خصوص مصوبه کاهش قیمت روغن گفت: کاهش قیمت محصول روغن به ضرر شرکت‌های تولید‌کننده به‌خصوص شرکت مارگارین بوده است بخش عمده مواد اولیه روغن را از بازار داخلی تهیه می‌کنیم به همین جهت قیمت تمام شده روغن خام گران می‌شود و کاهش قیمت محصول نهایی وضعیت مالی شرکت را دچار مشکل کرده است.

برای مشاهده واضح ویدیوی زیر فیلترشکن را خاموش و روی مربع زیر فیلم کلیک کنید

عضو هیئت‌مدیره شرکت مارگارین یکی از چالش موجود در صنعت روغن را دشواری واردات روغن به دلیل تحریم‌ها دانست و افزود: نقدینگی از دیگر چالش‌های موجود در این صنعت است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در عرضه محصول استراتژیک روغن در بخش خانوار و صنعت همچون سنوات گذشته دچار مشکل خواهیم شد یا خیر؟ اظهار کرد: امیدوارم مشکل خاصی پیش نیاید ولی با اعمال دستوری کاهش قیمت روغن احتمال ایجاد مشکل در عرضه روغن در آینده نزدیک وجود دارد.

مهرداد لشگری در پایان ابراز امیدواری کرد که با همکاری دولت، مسئولین و تصمیم‌گیرندگان، وضعیت صنعت غذا به‌ خصوص در بخش روغن بهبود پیدا کرده و مشکل نقدینگی شرکت‌ها برای ادامه فعالیت تا حد زیادی رفع گردد.

سرویس خبری: صنعت غذا

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *