اهم اخبار

موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور تعیین‌کننده بهره‌برداری از ذخایر آبزیان است

بدون دیدگاه

مدیر کل شیلات خوزستان گفت: ظرفیت و میزان مجاز بهره‌برداری از ذخایر آبزی توسط مرجع ذیصلاح یعنی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های جنوب کشور در استان تعیین و جهت اجرا به اداره کل شیلات استان ابلاغ می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ مرتضی سوری در خصوص صدور مجوز صید برای شناورهای فاقد مجوز استان خوزستان اظهار کرد: صدور هر گونه مجوز صید جدید برای متقاضیان، با توجه به ساختار ایجادشده از طریق ثبت درخواست متقاضی در درگاه ملی مجوزها و طی فرایند قانونی متناسب با ظرفیت میزان مجاز برداشت از ذخایر آبزی به صورت تاییدمحور انجام می‌شود.

وی افزود: از جمله شرایط لازم در کاربرگ‌های مصوب برای صدور گواهی پیش نیاز فنی شناور و قایق صیادی، شرط رعایت ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شیلاتی به ویژه با رویکرد بهره‌برداری پایدار از منابع آبزی است.

سوری ادامه داد: مطابق ماده ۱۴ قانون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آبزی کشور و آیین‌نامه اجرایی این قانون، باید ظرفیت و میزان مجاز بهره‌برداری از ذخایر آبزی (شرایط زمانی، مکانی، مقداری، روشی، گونه‌ای، ابزاری و تلاش صید آبزیان) توسط مرجع ذیصلاح یعنی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های جنوب کشور در استان تعیین و جهت اجرا به اداره کل شیلات استان ابلاغ شود.

سوری بیان کرد: علیرغم پیگیری‌های به عمل‌آمده تاکنون ظرفیت قابل برنامه‌ریزی از سوی پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های جنوب کشور در این خصوص برای استان خوزستان اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی جامعه صیادی که مرزنشین و در دریاها فعالیت می‌کنند همواره بخش مهمی از دغدغه‌های مجموعه شیلات است، یادآور شد: در این خصوص نیز پیگیری‌های لازم در حال انجام است و با توجه به فراهم شدن زمینه‌های لازم جهت صدور مجوزهای صیادی، به محض احصاء ظرفیت پایدار قابل بهره‌برداری از ذخائر آبزی موجود از طریق موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، اقدامات لازم و فوری صورت خواهد گرفت.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایسنا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *