اهم اخبار

نائب رئیس مجمع کارآفرینان ایران مطرح کرد: گردش نقدینگی در کشور بلوکه شده است+ویدئو

بدون دیدگاه

یونس ژائله می‌گوید: سرعت گردش نقدینگی کشور در زمان تحریم‌ها باید بیشتر باشد ولی به یک دوم سابق کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، یونس ژائله نائب رئیس مجمع کارآفرینان ایران در نشست «نقش دیده بانی در سند سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی» اظهار کرد: هیچگاه نقشه راهبردی کشور صادر نشد. سندهای زیادی نوشته می‌شود اما در اجرا روند مخالف را مشاهده می‌کنیم و در نتیجه شاهد هستیم رشد اقتصادی نداریم و معیشت مردم سخت شده است. نیازمند یک تغییر در برنامه‌ها هستیم. ما در اقتصاد آنقدر سامانه طراحی کردیم، انقدر موانع درست کردیم که گردش نقدینگی در کشور بلوکه شده.

ژائله گفت: طراحی سامانه‌های متعدد باعث بلوکه شدن نقدینگی کشور شده است. سرعت گردش نقدینگی کشور در زمان تحریم‌ها باید بیشتر باشد ولی به یک دوم سابق کاهش یافته است.

وی بیان کرد: با معرفی ارز به عنوان یک کالای قاچاق، تجار خارجی شرایط سرمایه گذاری در کشور را نخواهند داشت.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: دولت به دلیل تولید نکردن ثروت با کسری بودجه مواجه است و قصد دارد این کسری بودجه را با اخذ مالیات و تحت فشار قرار دادن تولیدکنندگان جبران کند.

این فعال صنایع غذایی کشور عنوان کرد: در برنامه طراحی شده در اتاق بازرگانی تبریز و با رفع موانع برای ۲۷شرکت موجود در استان، حدود ۲۳۵همت سرمایه گذاری ارزی انجام دادیم و صادرات در استان نیز افزایش یافته است و رشد ۱۲درصدی در استان نیز محقق خواهد شد.

وی گفت: افزایش صادرات برای افزایش درآمد کشور با روش‌ها، حمل و نقل و لجستیک موجود به نتیجه نمی‌رسد. موانع واردات کامیون، حمل و نقل ریلی و دریایی و تامین مالی زنجیره‌ها از بحرانی ترین موارد موجود است.

نائب رئیس مجمع کارآفرینان ایران خاطرنشان کرد: روسیه به عنوان بهترین بازار دنیا به روی ایرانیان باز است ولی به دلیل نبود امکانات مناسب، هیچ بهره برداری ای از آن نکردیم.

وی راهکار حل مشکلات را اینگونه بیان کرد: بهترین نظارت، سپردن اختیارات به بخش خصوصی با اتاق‌های بازرگانی، نهادها و تشکل‌ها است که همین امر به معنی مردمی سازی اقتصاد است، زیرا دولت امکاناتی برای از بین بردن مشکلات ندارد و فقط برای کشور هزینه تراشی می‌کند.

یونس ژائله در پایان گفت: فشار مضاعف به تولیدکنندگان آنها را برای ادامه فعالیت ناامید کرده و باعث خروج سرمایه از کشور می‌شود، فرار مغزها، متخصصین و سرمایه‌ها همگی به دلیل وجود موانع زیاد و جلوگیری کردن از شکوفایی آنها است.

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *