اهم اخبار

نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی: هدف گذاری رشد ۲۵ درصدی صادرات محصولات کشاورزی در برنامه هفتم

بدون دیدگاه

صدرالدین نیاورانی گفت: افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی صادرات محصولات کشاورزی در برنامه هفتم تاکید شده که انتظار می‌رود زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ صدرالدین نیاورانی گفت: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی و افزایش تولید محصولات باغی، مازاد نیاز کشور باید به بازارهای هدف صادر شود، از این رو برای سرریز تولید باید تمهیداتی همچون مشوق های صادراتی و جوایز صادرات در قبال واردات میوه های گرمسیری و بازگشت ارز به کشور اتخاذ شود.

به گفته او، ممنوعیت های یک شبه صادرات محصولات کشاورزی به بهانه تنظیم بازار داخل مشکلاتی را ایجاد می کند، لذا از اتخاذ تصمیمات خلق الساعه در امر صادرات باید اجتناب شود.

نیاورانی ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که امسال صادرات محصولات باغی به سبب شرایط مساعد تولید ۲۰ درصد و در برخی محصولات تا ۵۰ درصد هم رشد داشته باشیم.

نایب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با اشاره به چالش های صادرات محصولات میوه و تره بار افزود: علی رغم فساد پذیر بودن میوه و صیفی با کمبود وسایل حمل و نقل هوایی روبرو هستیم و از طرفی با مشکل جدی بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور مواجه هستیم به طوریکه برای بازگشت ارز از هندوستان ناگریز از طریق صرافان هستیم که این امر قیمت تمام شده را بشدت تحت تاثیر قرار می دهد.

او گفت: در برنامه هفتم صادرات محصولات کشاورزی باید ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یابد، از این رو انتظار می رود که ابزار و زیرساخت های لازم فراهم شود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *