اهم اخبار

نایب رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق ایران: بنگاه‌های اقتصادی باید به فکر روش‌های جدید تامین مالی باشند+ویدئو

بدون دیدگاه

حسن فروزان فرد می‌گوید: نظام بانکی حتی از تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی ناتوان است و بنگاه‌ها باید به فکر استفاده از روش‌های جدید تامین مالی مانند بازار سرمایه باشند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، حسن فروزان‌فرد نایب رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق ایران گفت: رئیس سازمان بورس در جلسه با کمیسیون سرمایه گذاری اتاق ایران، آمادگی این سازمان برای ورود اشخاصی که توانایی ایجاد صدمیلیارد سود دارند را به بازار سرمایه اعلام کرده است ولی شرایط در فرابورس نیز باید پیگیری شود.

فروزان فرد بیان کرد: لازم است مجددا متناسب با اندازه و سایز بنگاه‌ها به تامین مالی با ابزارهای جدید اندیشیده شود.

وی گفت: اتاق بازرگانی ایران، اتاق‌های بازرگانی استان‌ها، انجمن‌ها و تشکل‌ها به صورت ویژه برای آشنایی بیشتر با الزامات اولیه استفاده از این ظرفیت‌ها تمرکز کنند.

فروزان‌فرد در ادامه افزود: یکی از الزامات اولیه جهت استفاده از این ظرفیت‌ها شفافیت است. اگر بنگاه‌های اقتصادی قصد تضمین بقای خود را دارند، باید شفاف‌تر عمل کنند و به تاخیر انداختن این امر باعث می‌شود دیرتر از این ابزارها استفاده کنند.

این فعال اقتصادی اظهار کرد: نظام بانکی دیگر توان تامین مالی سرمایه در گردش بنگاه‌ها را در سال آینده نخواهد داشت پس باید با شناخت مسیرهای جدید آمادگی لازم برای استفاده از بازارهای سرمایه جدید فراهم شود.

حسن فروزان فرد در پایان گفت: با توجه به اینکه آشنایی کافی با این بازارها زمان بر خواهد بود تعلل در این امر باعث می‌شود زمان نیاز به این امکانات، زیرساخت‌ها مهیا نباشد. پس باید حداقل های لازم برای استفاده از ظرفیت‌های تامین مالی از روش‌های متعدد در بنگاه‌ها توسعه داده شود./اتاق بازرگانی ایران

سرویس خبری: صنعت غذا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *