اهم اخبار

پیش‌بینی برداشت ۹۰۰ تُن بادام در آذربایجان‌غربی

بدون دیدگاه

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز برداشت بادام در استان گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده، در سال زراعی جاری بیش از ۹۰۰ تن محصول بادام از باغهای استان برداشت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا، حکمت جعفری با بیان اینکه مجموع سطح زیر کشت بادام استان یک‌هزار و ۷۰۷ هکتار است، افزود: این میزان اراضی شامل یک‌هزار و ۶۴۹ هکتار باغ بارور و  ۵۸ هکتار باغ غیربارور است.

وی با اشاره به اینکه متوسط عملکرد تولید بادام استان در واحد سطح، ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار است، اظهار کرد:  عمده ارقام مورد کشت بادام در باغات استان شامل آذر، فرانیس، نون پاریل، تونو، سوپرنوا، شکوفه، سهند و ارقام محلی است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بیشترین میزان بادام استان به ترتیب در شهرستان‌های ارومیه، شاهین دژ و پیرانشهر تولید می‌شود که علاوه بر تازه خوری به صورت خشکبار به شهرهای مختلف کشور نیز صادر می‌شود.

وی ادامه داد: تغییرات اقلیمی و خشکسالی‌های صورت گرفته در سالهای اخیر کشاورزان را بر آن داشته که با کشت محصولات جایگزین علاوه بر حفظ تنوع محصولات، صرفه‌جویی قابل توجهی در آب داشته باشند که بادام و پسته یکی از این محصولات جایگزین در راستای اصلاح الگوی کشت در حوزه آبریز دریاچه ارومیه است.

نویسنده

رحیمه علیزاده

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *