اهم اخبار

گسترش همکاری ایران و بلاروس در صنعت کشاورزی

بدون دیدگاه

راههای توسعه کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و بلاروس در دیدار عباس عسکرزاده، معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی و همتای بلاروسی وی بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا، هیات کشاورزی جمهوری اسلامی ایران به ریاست عباس عسکرزاده برای برگزاری دومین کار گروه همکاری های کشاورزی ایران و بلاروس وارد مینسک پایتخت بلاروس شده است.

نشست رسمی کار گروه همکاری های کشاورزی ایران و بلاروس با حضور معاونین وزرای کشاورزی دو کشور و سایر مدیران حوزه های مرتبط دو طرف در محل وزارت کشاورزی و خواروبار جمهوری بلاروس برگزار شد.

عسکرزاده معاون توسعه بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی کشورمان در این نشست با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی ایران و بلاروس برای افزایش بیش از پیش همکاری های مشترک در همه حوزه ها با طرف بلاروسی اعلام آمادگی کرد.

 الکسی باگدانوف معاون وزیر کشاورزی و خواروبار بلاروس نیز با اشاره به رشد قابل توجه تبادلات تجاری دو کشور در حوزه کشاورزی در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ اظهار داشت طرفین می توانند به طور متقابل به تامین قابل توجه نیازمندی های طرف مقابل بپردازند.

در این دیدار چگونگی فعال تر کردن همکاریهای بخش کشاورزی و راهکارهای افزایش تجارت محصولات کشاورزی، باغی و شیلات و آبزیان بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و یادداشت تفاهم توسعه همکاری ها به امضای طرفین رسید.

در این دیدار توافق شد که سومین نشست «کارگروه همکاری های کشاورزی» بین دو کشور در شهریور ماه سال ۱۴۰۲ در تهران برگزار شود. اولین نشست این کار گروه در مهر ۱۳۹۶ در تهران برگزار شد.

بنا به اعلام بخش مطبوعاتی وزارت کشاورزی بلاروس، میزان مبادلات دو کشور در حوزه محصولات کشاورزی در ۱۰ ماه ابتدایی سال ۲۰۲۱ با ۳۰ درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ۸ میلیون دلار رسیده است.

برنامه ها و بازدیدهای هیات ایرانی تا روز پنجشنبه ۲۰ آذر ماه در بلاروس ادامه خواهد داشت.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایرنا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *