اهم اخبار

رئیس انجمن ارگانیک در گفت‌وگو با اگروفودنیوز مطرح کرد: علی رغم تخصیص یارانه به کودشیمیایی و سموم، هیچگونه حمایتی از تولیدکنندگان محصولات ارگانیک صورت نگرفته است+ویدئو

بدون دیدگاه

سیدرضا نورانی می‌گوید: در طول هفده سال تولید محصولات ارگانیک، هیچگونه یارانه و سهمیه ای برای تشویق تولیدکنندگان محصولات سلامت محور که دغدغه حفظ محیط زیست و ایمنی غذا را دارند، در نظر گرفته نشده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، دکتر سیدرضا نورانی رئیس انجمن ارگانیک ایران در حاشیه مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک در خصوص این نمایشگاه به خبرنگار ما گفت: سیزدهمین جشنواره ارگانیک ایران با حضور جناب آقای دکتر اعظمی نماینده مردم جیرفت و جناب دکتر سلطانی معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش بازرگانی در محل برج میلاد افتتاح شد.

نورانی بیان کرد: حدود هفده سال پیش انجمن ارگانیک ایران در اتاق بازرگانی تاسیس شد و باعث خوشحالی است که امروز سیزدهمین جشنواره ارگانیک برگزار می شود.

وی گفت: در دولت های گذشته یارانه سموم و کودهای شیمیایی برای تولید محصولات کشاورزی به تولیدکنندگان داده می شد ولی متاسفانه در طول هفده سالی که محصولات ارگانیک تولید می‌شود هیچگونه یارانه و سهمیه ای برای تشویق تولید کنندگان محصولات سلامت محور که حفظ محیط زیست و ایمنی غذا را دنبال می‌کنند در نظر گرفته نشده است و بودجه ای برای تولید محصولات ارگانیک تعریف نگردیده است.

رئیس انجمن ارگانیک در ادامه افرود: امیدواریم در مجلس برای افزایش تولید و کمک به تولیدکنندگان محصولات ارگانیک جایگاه ویژه ای در نظر گرفته بشود.

نورانی اظهار کرد: در سال ۱۳۸۵ متاسفانه جایگاهی در رتبه بندی جهانی نداشتیم ولی امروز خوشبختانه با تلاش انجمن ارگانیک ایران در بین صد و نود و یک کشور، ایران رتبه پنجاه و نهم را از آن خود کرده است.

وی افزود: هر ساله در دنیا حدود بیست الی بیست و پنج درصد به مصرف کنندگان محصولات ارگانیک و سلامت محور افزوده می‌شود تا بیماری هایی که امروز جوامع بشری را تهدید می‌کند و واردات دارو کاهش یابد پس باید نگاه ویژه ای به تولید محصولات ارگانیک داشته باشیم.

این فعال صنعت غذا در خصوص صادرات محصولات ارگانیک گفت: در حال حاضر صادرات صورت می‌گیرد ولی به این دلیل که گمرک همچنان تعرفه‌ای ابلاغ نکرده است، آمار دقیقی از صادرات در دست نیست.

سیدرضا نورانی در پایان خاطرنشان کرد: تولید پسته، حبوبات، عسل، چای و میوه ارگانیک گویای این است که در صنعت ارگانیک کار زیاد صورت گرفته است و امیدواریم برای تولید و توسعه محصولات ارگانیک، سالم و گواهی شده گام های مثبتی در این دولت برداشته شود.

جهت مشاهده ویدئو بر روی مربع پایین فیلم کلیک کنید.

سرویس خبری: صنعت غذا

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *