اهم اخبار

رئیس مرکز رشد و نوآوری انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای تشریح کرد: اقدامات حمایتی این مرکز از استارتاپ‌های صنایع غذایی+ویدئو

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

عزیزالله زرگران می‌گوید: استارتاپ‌های حوزه غذا یا اشخاص دارای ایده با مراجعه به انستیتو از پکیج حمایتی و وظیفه ذاتی این مجموعه برخوردار می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، عزیزالله زرگران رئیس مرکز رشد و نوآوری انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای صنایع غذایی کشور در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک در خصوص این مرکز نوآوری به خبرنگار ما گفت: انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور بیش از شصت سال پیش بر اساس نیاز کشور به منظور سیاست گذاری حوزه غذا و تغذیه که مبتنی بر شواهد باشد تاسیس شده است.

زرگران بیان کرد: تا سالیان گذشته بیشتر فعالیت در حوزه تغذیه و سیاست های تغذیه ای بود اما با توجه به اینکه امروزه در هر کشوری به ویژه در کشورهای در حال توسعه سهم صنعت و صنف از سفره خانوار در حال افزایش است و با رویکردی که به فناوری وجود دارد باعث تاسیس اولین مرکز رشد و نوآوری غذا و تغذیه در سال هزار و سیصد و نود و پنج در انستیتو شد.

وی گفت: این مرکز میزبان گروه های استارتاپی فعال در حوزه تولید محصولات جدید و واحدهای تحقیق و توسعه صنایع بزرگ است که قصد توسعه محصولات سلامت محور خود را داشتند.

این فعال صنعت غذا عنوان کرد: هدف از تاسیس این مرکز رشد، ایجاد کانونی در جهت حمایت از اکوسیستم استارتاپی فعال در حوزه تغذیه و محصولات غذایی با نگاه بر محصولات سلامت محور بوده است.

زرگران در خصوص چالش‌های این صنعت گفت: به دلیل استارتاپی بودن این کار و نوپا بودن شرکت‌ها، چالش‌هایی وجود دارد ولی افرادی که قصد ایجاد نوآوری دارند اما موضوعی ندارند می‌توانند از کمک این مجموعه بهره‌مند شوند؛ در یک سال گذشته میزبان هلدینگ های بزرگ صنعت غذا بوده ایم که در شاخه های مختلف فعالیت می کنند و مشکلات صنعت غذا در حوزه ی محصولات نوآورانه تغذیه ای به آنها ارائه داده می‌شود.

وی با بیان اینکه غنی سازی مسئله ای مهم است و باید غنی سازی را بر اساس نیازهای تغذیه کشور انجام بدهیم افزود: یکی دیگر از مشکلات استارت آپ ها، بحث های رگولیتوری است. بدین معنی که به دلیل ساختار و چارچوب قوانین مربوط به غذا در کشور، اگر یک نوآور کمی از چارچوب خارج بشود سازمان های نظارتی و اجرایی جلوی فعالیت آن را خواهند گرفت، سازمان‌های نظارتی طبق ضوابط عمل می کنند و انستیتو تغذیه به این کارآفرین‌ها کمک می‌کند.

زرگران در ادامه عنوان کرد: در موارد تغذیه‌ای، مرکز رشد و نوآوریف، کارآزمایی بالینی انجام می دهد و شواهد به سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد ارسال می‌گردد ، در واقع مرکز رشد و نوآوری بازوی علمی تایید شواهد تولیدکنندگان است.

رئیس مرکز رشد و نوآوری انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای درخصوص حمایت از استارتاپ‌ها گفت: علاقمندان با مراجعه به سایت، در قسمت مرکز رشد، فرم‌های پذیرش ایده را تکمیل کرده تا در کمیته جذبی برای ایده ها بررسی شوند ودر بعضی موارد مورد هدایت قرار میگیرند.

وی در ادامه افزود: در بهترین نقطه شهرک غرب دفترهایی در اختیار آنها گذاشته می‌شود که برای بعضی ها داشتن یک دفتر امتیاز بزرگی محسوب میشود. حتی کارگاه های تولید خیلی کوچیک را در مجموعه داریم که می‌توانند از سازمان غذا و دارو پروانه ساخت بگیرند و اگر نیاز به سرمایه گذار داشته باشند با ارتباط بسیار خوبی که با بازیگران اصلی در حوزه سرمایه گذاری در صنعت غذا داریم، برال آنها ایجاد سرمایه می‌کنیم.

زرگران گفت: بسیاری از کسانی که امروز در صنعت کارآفرین هستند از دانشجویان این مرکز بودند و ما به صنعت اعلام آمادگی می کنیم که اگر نیاز به نیرو در یک پروژه کارآموزی داشتند شرکت ها میتوانند نیازشان ر از بازار کار به این شکل جذب کنند که بعد از آن تبدیل به جذب دائم بشود.

رئیس مرکز رشد و نوآوری انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای اظهار کرد: بر مبنای سیاست های حوزه امنیت غذایی در کشور و نیازهای تغذیه‌ای که وجود دارد از همه استارت آپ هایی که در این حوزه فعال هستند استقبال می کنیم. امروز در دنیا یک سری ضوابط و استانداردهای بین المللی وجود دارد و یک سری نیازهای مصرف کنندگان مطرح است.

عزیزالله زرگران در پایان گفت: اگر استارتاپی در حوزه غذا یا دارای ایده ای هستید با مراجعه به انستیتو از پکیج حمایتی و وظیفه ذاتی این مجموعه برخوردار شوید.

جهت مشاهده ویدئو بر روی مربع پایین فیلم کلیک کنید.

سرویس خبری: صنعت غذا

فاطمه کاشانی

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *