اهم اخبار

رئیس سندیکای صنایع کنسرو ایران: ناترازی انرژی،تامین سرمایه انسانی،تامین نقدینگی و مسائل مالیاتی بخشی از چالش‌های صنایع غذایی است

بدون دیدگاه

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، مسعود بختیاری رئیس سندیکای صنایع کنسرو ایران در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه ایران اگروفود، ضمن ابراز نگرانی از  وضعیت نابسامان اقتصادی کشور گفت: به هر حال وضعیت کشور از لحاظ اقتصادی تا پیش از این هم بسیار نابسامان بود اما در شرایط کنونی با توجه به مسائلی که پیش آمده و از آنجایی که دولتمردان یک مقداری وضعیتشان متزلزل شده به نظر می رسد به جای آن که روی حل مسائل فراوان اقتصادی کشور متمرکز باشند بیشتر نگران جایگاه خودشان هستند و به هر حال به نظر می رسد قسمت اعظمی از انرژی خود را متمرکز  ارتباطات و لابی هایی برای دولت بعدی کرده اند.

رئیس سندیکای صنایع کنسرو ایران افزود: باور بفرمایید اگر تمام قد هم همه مسئولین کوشش کنند برای رفع مسائل شاید بتوانند اندکی از مسائل فراوان تولید را برطرف بکنند.  با مکاتبه ای را که در مورد به هر حال حمایت تنی چند از اعضای دولت در خصوص یکی از کاندیداها افشا شد به نظر می رسد که تمرکزی روی حل مسائل اقتصادی کشور وجود ندارد و ما شدیدا از این بابت ابراز نگرانی می کنیم.

بختیاری خاطرنشان کرد:  صنعت غذا به طور عام و صنعت کنسرو به عنوان بخشی از صنایع تبدیلی در شرایط نگران کننده ای قرار دارد، تولیدکنندگان برای تامین مواد اولیه با چالش مواجه هستند، برخی از مواد اولیه ما وارداتی است در حوزه ثبت سفارش شدیدا با تنگنا مواجه شده ایم از سوی دیگر برای تامین نقدینگی همواره به شبکه بانکی وابسته بودیم که این شبکه بانکی انقباضی عمل می کند و این جا هم چالش مهمی دست به گریبان ما شده است.

مدیرعامل شرکت خوشگوار اصفهان اظهار داشت: بحث حامل های انرژی از دیگر مشکلات صنعت است و طی اعلامی که به ما شد،عنوان کردند روزهای سه شنبه که نود درصد بار مصرف برق را کاهش دهید یعنی علی القاعده ما باید روزهای سه شنبه هر هفته کارخانه مان تعطیل باشد.

عضو اتاق بازرگانی ایران افزود: ما انتظار داریم از کسانی که کاندیدا ریاست جمهوری شده اند برای دولت بعدی برنامه هایشان  را برای رفع مسائل و مشکلات اقتصادی کشور ارائه دهند، الان تعدادی از چهره هابه صحنه ورود کردند و هیچ برنامه ای ارائه ندادند.

بختیاری بیان کرد:مطالبه صریح ما این هست که کاندیداها برنامه هاشون برای رفع تحریم ها چیست؟ برنامه شان برای حل مشکل ناترازی انرژی در کشور چیست؟ چه برنامه ای برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی دارند؟ مسائل مالیاتی چه موقع قرار است  این فشار و بارش را از روی دوش تولیدکننده سبک شود؟

رئیس سندیکای صنایع کنسرو اظهار داشت: ما برای تامین سرمایه انسانی  با چالش مواجه ایم. این پرسش های فراوانی در مورد حوزه اقتصادی در سطح کلان و خرد وجود دارد که علی القاعده باید کاندیداها برنامه هایشان را برای رفع این مسائل ارائه دهند.

این فعال اقتصادی کشور در ادامه گفت: به نظر می رسد که عزیزان برای ارائه برنامه تمایلی ندارند و چه بسا اساسا هیچ برنامه ای را طراحی نکرده اند.از سوی دیگر انتظار داریم اتاق بازرگانی ایران نیز به جد این مسئله را مطالبه  کند و از دولت مردان بخواهد تا ایده ها و  برنامه ها و طرح هایشان را برای حل حداقل بخشی از مسائل و مشکلات اقتصادی کشور ارائه کند.

بختیاری با تکرار این مسئله که وضعیت بسیار نابسامان است، افزود:در همین شرایط نابسامان ما امیدمان را از دست ندادیم و ملاحظه می فرمایید سندیکای صنایع کنسرو خیلی مجدانه و پرنشاط و پرشور در نمایشگاه ایران اگروفود حضور دارد و کوشش می کنیم که به هر حال از سیطره جو ناامیدی در تولید کنندگان مان پیشگیری کنیم.  هرچند که واقعا این جو ناامیدی  روز به روز گسترشش وسیع تر و شدیدتر شده است .

رئیس سندیکای کنسرو ایران در خصوص برگزاری سی و یکمین نمایشگته ایران اگروفود گفت: نظر می رسد که امسال استقبال از نمایشگاه خیلی خوب بوده اما به هر حال محدودیت فضا و مکان موجب شد تا بسیاری از واحدهای تولیدی که علاقه مندبه حضور در نمایشگاه بودند این امکان برایشان فراهم نشود، لازم است که تمهیداتی اندیشیده شودکه واحدهای مختلف بتوانند از این فرصت بهره کافی را ببرند.

شرکت در نمایشگاهها به ویژه برای واحدهای یک مقدار کوچک تر هستند از لحاظ مسائل اقتصادی هزینه سنگینی را تحمیل می کند به نظر می رسد باید تمهیدات ویژه ای اندیشیده شود و امیدوارم در سال های آتی تا حدی مشکل برطرف شود.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *