اهم اخبار

خرید تضمینی کلزا در استان تهران به ۱۳۵۰ تن رسید

بدون دیدگاه

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان تهران گفت: ۱۳۵۰ تن کلزا از سطح حدود یک هکتار مزارع کلزا استان تهران برداشت و تحویل مراکز خرید داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حامد امیرآبادی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان تهران گفت: با خرید تضمینی ۱۲۰ هزارتن گندم در استان تهران، تاکنون بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران استان تهران پرداخت شده است.

به گفته او،  بنابر آمار ۱۳۵۰ تن کلزا از سطح حدود یک هکتار مزارع کلزا استان تهران برداشت و تحویل مراکز خرید داده شده است.

 امیرآبادی زاده سطح کشت گندم استان تهران را بیش از ۴۷ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: بنابر آمار ۱۲۰ هزارتن گندم با ارزش ۲۰ هزار و ۹۲۸ میلیارد ریال از گندمکاران استان تهران خریداری شده است.

او با بیان اینکه بیشترین سطح گندم استان تهران، مربوط به شهرستان‌های ری و ورامین است، افزود: درحال حاضر شهرستان‌های سردسیر استان (دماوند و فیروزکوه) نیز وارد مرحله برداشت محصول شده اند و تا پایان تیرماه عملیات خرید تضمینی غلات استان تهران پایان می‌یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان تهران گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده و تلاش مستمر، ۱۲ مرکز اعم از مراکز خرید دولتی، سیلوی تهران و سیلو‌های شهرستان‌های مجاور برای تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان و ۲ مرکز نیز برای دریافت کلزا معرفی شدند که روند تحویل محصول به این مراکز درحال انجام است و هیچ‌گونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *