اهم اخبار

ارتقای ماندگاری مواد غذایی با دستگاه‌های بسته بندی شرکت دانش بنیان ماشین سازی استیل غرب آسیا

بدون دیدگاه
شرکت دانش بنیان ماشین سازی استیل غرب آسیا موفق به تولید دستگاه‌های بسته بندی تری سیلر و وکیوم چمبر با تکنولوژی MAP شده است. در این شیوه بسته بندی با روش اتمسفر اصلاح یافته انجام می شود و طی آن ماندگاری محصول به سه تا ۱۰ برابر ارتقا یافته و فاقد مواد نگه دارنده مضر است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، شرکت دانش بنیان ماشین سازی استیل غرب آسیا، سازنده دستگاه های بسته بندی سیلر و وکیوم چمبر است و بیش از ۱۰ سال به صورت تخصصی در رابطه با طراحی و ساخت انواع ماشین آلات بسته بندی تری سیلر (سیل وکیوم) فعال است و بسته بندی انواع محصولات غذایی در ظروف پلاستیکی یا پاکت و پوشش پلاستیکی را در دستور کار خود دارد.

این شرکت، دارای گواهینامه معتبر استاندارد CE اروپا و گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ در زمینه ساخت دستگاه های بسته بندی بوده، از اعضای رسمی انجمن ماشین سازان صنایع غذایی ایران محسوب شده و از  چندین شعبه و نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش در کشورهای دیگر برخوردار است.

از محصولات شرکت دانش‌بنیان ماشین‌سازی استیل غرب آسیا می توان به سیل وکیوم خودکار (تری سیلر)، دستگاه بسته بندی سیل وکیوم نیمه خودکار، دستگاه بسته بندی سیل وکیوم سرعت بالا، دستگاه وکیوم چمبر (وکیوم کابینی)، دستگاه بسته بندی ترموفرمینگ و سیل رومیزی (خانگی) اشاره کرد.

محدثه حاجی درباره نحوه عملکرد محصولات این شرکت گفت: دستگاه های ما مجهز به سیستم وکیوم  و تزریق گاز است که بسته بندی را به روش اتمسفر اصلاح شده انجام می‌دهند. این محصول می‌تواند محصولات غذایی را به‌صورت خودکار و با سرعت و دقت بالا در ظروف پلاستیکی بسته‌بندی کند. تکنولوژی مپ از ویژگی های شاخص این دستگاه است که ضمن تخلیه هوای اطراف محصول از تزریق گاز برای ایجاد اتمسفر اصلاح شده و افزایش ماندگاری محصول استفاده می کند. دستگاه خودکار می‌تواند فرایندهای اندازه‌گیری، پر کردن، وکیوم، سیل و چاپ اطلاعات محصول را به‌طور خودکار انجام دهد.

به گفته او، این روش باعث می شود تا ماندگاری محصولات به چندین برابر افزایش پیدا کند کما اینکه کیفیت اولیه محصولات را هم حفظ می کند، مرجوعی بار را پایین تر می آورد، بهداشت محصول را بالاتر می برد و اینکه روی زیبایی محصول هم تاثیر خیلی زیادی می گذارد.

حاجی خاطرنشان کرد: آنچه دستگاه‌های سیل وکیوم ما را متمایز می‌کند عملکرد بدون نقص، کیفیت بالا، سرعت، ایمنی و دقت بالا در اجرای بسته‌بندی به روش اتمسفر اصلاح ‌شده، امکان طراحی دستگاه بصورت شخصی سازی شده و ادغام دستگاه با اجزای فنی اضافی برای برآورده کردن انتظارات مشتری به‌صورت کامل است. در این شیوه، بسته بندی ها از حالت سنتی آن خارج شده است و صنعت به سمت به بسته بندی های نوین با ماندگاری مناسب و حفظ کیفیت اولیه کشیده شده است.

به گفته او، این محصولات مجهز به MAP تکنولوژی است که همان تکنولوژی با روش اتمسفر اصلاح یافته است ماندگاری محصول را به سه تا ده برابر ارتقا داده و فاقد نگه دارنده های مضر است.

این کارشناس بازاریابی ادامه داد: از طراحی تا تولید و ساخت در درون شرکت انجام می گیرد و با خیلی از شرکت های بزرگ مثل پگاه، صباح و … ماهان پروتئین، پرنیان پروتئین و … کار کردیم.

حاجی در خصوص وضعیت صادرات این محصول گفت: ما با خیلی از شرکت های خارجی همکاری کرده ایم و خط های مختلفی از بسته بندی را از ما دارند. همچنین دراکثرنمایشگاه های بین المللی حضور مستمر داریم و در نمایشگاه ها دستگاه های ما به فروش نهایی می رسد؛ کشور همچون روسیه، هند، امارات و کنیا از مقاصد ما برای فروش محصولات مان هستند.

وی با اشاره به اینکه نمونه های مشابه خارجی امکان ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات شان را ندارند، گفت: نمونه داخلی به دلیل ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات مقرون به صرفه تر از نمونه های خارجی هستند. بسته بندی دقیق با سیل قوی و محکم، قدرت و بازدهی بالا، طراحی استاندارد و هوشمندانه، صرفه جویی در مصرف انرژی، سطح بالای فناوری و قطعات باکیفیت از دیگر مزایای این محصول است.

سرویس خبری: صنعت غذا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *