اهم اخبار

سطح کشت برنج در کشور به ۷۵۰ هزار هکتار رسید

بدون دیدگاه

مجری طرح برنج گفت: سطح زیرکشت برنج به ۷۵۰ هزارهکتار رسیده است که ۶۵۰ هزارهکتار آن به ارقام محلی و ۱۰۰ هزارهکتار ارقام پرمحصول اختصاص دارد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سهراب سهرابی مجری طرح برنج گفت: طبق آخرین گزارش از استان ها، سطح زیرکشت برنج به ۷۵۰ هزارهکتار رسیده است.

به گفته او، بخش معدودی از برداشت برنج در استان مازندران آغاز شده است. گفتنی است که از این سطح ۷۵۰ هزارهکتار ۱۰۰ هزارهکتار به ارقام پرمحصول و ۶۵۰ هزارهکتار ارقام محلی اختصاص دارد.

سهرابی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی برآورد می شود که ۴ هزار و ۴۰۰ تن شلتوک تولید شود که از این میزان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزارتن برنج سفید بدست می آید که نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی خواهد داشت.

مجری طرح برنج درباره آخرین وضعیت تولید برنج بدون استفاده از سم مصرفی افزود: برای تولید برنج بدون استفاده از سموم مصرفی از مدیریت تلفیقی شامل روش‌های زراعی، سموم و کود‌های بیولوژیک استفاده می‌کنیم که براین اساس امسال در سطح ۵ هزار هکتار تولید برنج بدون استفاده از سم مصرفی در سه استان شمالی اجرا شد و اکنون در حال مدیریت است که براین اساس محصول آن با برند نشان سلامت سازمان تحقیقات به بازار عرضه می‌شود.

او گفت: برای ارتقای بهره وری آب در مزارع برنج چند موضوع را مدیریت می‌کنیم، براین اساس استفاده از ارقام پرمحصول به جای محلی، مدیریت تغذیه و مدیریت آفات و بیماری و علف‌های هرز را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم ضمن جلوگیری از آلودگی محیط زیست، محصول تولیدی سالم تری داشته باشیم.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *