اهم اخبار

مدیرعامل زرین ذرت خبرداد: چندین طرح توسعه ای و عمرانی به صورت همزمان درحال انجام است / قطار پیشرفت شرکت زرین ذرت بر ریل توسعه

بدون دیدگاه

محمدمهدی اختری با اشاره به اینکه  چندین طرح توسعه ای و عمرانی به صورت همزمان درحال انجام است گفت: عملیات گودبرداری ساخت سیلوی ۵ هزار تُنی ذخیره ذرت آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، مدیرعامل شرکت زرین ذرت شاهرود با اعلام خبر آغاز کِشت آزمایشی ذرت در یک هکتار از اراضی شهرستان میامی افزود: کشت آزمایشی ذرت در سطح یک هکتار از مناطق کشاورزی شهرستان میامی با استفاده از بذر اصلاح شده انجام شد که درصورت موفقیت آن، با توسعه کاشت ذرت، سعی خواهیم کرد بخشی از نیاز تولیدی کارخانه را از این محل تامین نماییم.

اختری با تاکید بر مزایای این طرح برای کشاورزان منطقه افزود: درصورت برداشت موفق محصول ذرت، باتوجه به کاهش هزینه های تولید و حمل بار، علاوه بر سودآوری بیشتر برای کارخانه، میتواند نویدبخش رونق کشاورزی در منطقه و حمایت از کشاورزان باشد. ما میتوانیم ضمن مشارکت در هزینه های کاشت با کشاورزان، حتی تولیدات کشاورزی را پیش خرید نماییم تا کشاورزان تشویق به سرمایه گذاری دراین بخش شوند.

اختری جلوگیری از خروج بخشی از سرمایه و ارز به خارج کشور را نیز یکی دیگر از مزایای این طرح عنوان کرد و افزود: درحال حاضر بخشی از نیاز داخلی کارخانجات کشور به ذرت، ازطریق واردات تامین میشود که با خودکفا شدن دراین بخش میتوان از خروج سرمایه نیز جلوگیری نمود و باحذف واسطه ها، قطعا محصولی با قیمت مناسب تر و کیفیت بالاتر تولید نمود.

وی نقش آفرینی نهادهای حاکمیتی شهرستان های شاهرود و میامی به ویژه حمایت سازمان جهاد کشاورزی دراین خصوص را بسیار موثر دانست.

اختری در توضیح دیگر طرح های توسعه ای شرکت زرین ذرت گفت: با تاکید و حمایت های مدیرعامل هلدینگ توسعه صنایع بهشهر قطار پیشرفت این شرکت بر ریل توسعه قرار گرفته است به گونه ای که چندین طرح توسعه ای و عمرانی به صورت همزمان درحال انجام است.

اختری آغاز عملیات گودبرداری جهت ساخت سیلوی ۵ هزار تُنی ذخیره ذرت را یکی از این طرح ها عنوان کرد و افزود: طراحی فونداسیون و آزمایش ژئو تکنیک خاک انجام شده است و با کسب اطلاعات لازم از یک شرکت چینی، درحال بررسی پیشنهادات جهت خریداری سیلو و انجام آزمایش صفحه و عملیات اجرایی شمع زنی هستیم .

وی افزایش ظرفیت تولید محصول گلوتن (خوراک دام) از طریق احداث سوله را یکی دیگر از این طرح ها عنوان برشمرد و افزود: عملیات عمرانی ساخت این سوله نیز آغاز شده است و فرآیند ثبت سفارش خرید دستگاه های مورد نیاز جهت توسعه این خط تولید نیز به موازات در حال انجام است.

مدیرعامل زرین ذرت همچنین از خرید یک دستگاه بویلر با ظرفیت مانور ۱۵ تُن در ساعت خبر داد و افزود: دراین خصوص با شرکت ماشین سازی اراک به تفاهم رسیده ایم و با عقد قرارداد، عملیات ساخت این دیگ بخار آغاز شده است و پیش بینی میشود در اواسط مهرماه به بهره برداری برسد.

اختری بررسی تولید کود عالی از لجن ته نشین شده تصفیه خانه کارخانه را نیز مورد اشاره قرارداد و افزود: برای تحقق این مهم نیاز به دستگاه خشک کن لجن میباشد که مشابه داخلی ندارد اما بایک شرکت داخلی در حال مذاکره برای ساخت آن هستیم که درصورت توافق، این دستگاه برای اولین بار در کشور و در این کارخانه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که با انجام آن کود تقویتی ارگانیک خاک با املاح معدنی عالی، به کمک تولیدات کشاورزی و گیاهی خواهد رفت تا وابستگی تولیدات کشاورزی به کودهای شیمیایی و درنتیجه محصول اُرگانیک بدست آید.

اختری تجهیز آزمایشگاه تحقیق و توسعه ی شرکت را نیز از طرح های درحال اجرا عنوان نمود و تصریح کرد: این مهم برای تولید محصولات جدید با قابلیت رقابت تجاری اجتناب ناپذیر است  و درحال حاضر به موازات ساخت سالن تولید محصولات نشاسته های اصلاح شده، درحال تکمیل یک آزمایشگاه مجزا و مجهز هستیم تا سالانه شاهد دستیابی به دانش فنی چند محصول جدید باشیم

وی درادامه از آغاز عملیات دیوارکشی در زمین خریداری شده از شرکت شکر خبر داد و افزود: بخشی از طرح های توسعه ای نیز بناست در این محدوده عملیاتی شود که طرح های مطالعاتی آن به اتمام رسیده است و با فراهم بودن شرایط و برطرف شدن موانع پیش رو، عملیات عمرانی آن نیز آغاز خواهد شد.

گفتنی است شرکت زرین ذرت شاهرود زیرمجموعه هلدینگ توسعه صنایع بهشهر میباشد و با فرآوری دانه های ذرت، چند محصول باکیفیت تولید میکند که مورد استفاده در بسیاری از صنایع از جمله صنایع غذایی قرار میگیرد و محصولات آن در زمره باکیفیت ترین ها در کشور شناخته می‌شود.

سرویس خبری: صنعت غذا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *