اهم اخبار

دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی و کشاورزی در گفتگو با اگروفودنیوز: رشد تولید با حذف تعدد پروانه در صنعت غذا

بدون دیدگاه

محسن نقاشی می‌گوید: طرح حذف تعدد پروانه‌ها در صنعت غذا تا دو ماه آینده اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، جلسه مجدد هیات مقررات‌زدایی و بهبود محیط کسب و کار که با حضور حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو، عبدالعظیم بهفرد مدیرکل غذا و آشامیدنی، کیومرث داودی نماینده دیوان محاسبات کشور و محسن نقاشی دبیرکل فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی و اعضای هیات مدیره و جمعی از کارشناسان برگزار گردید.

محسن نقاشی دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی و کشاورزی گفت: پس از ماه‌ها کشمکش در مورد حذف تعدد پروانه‌های ساخت توسط سازمان غذا و دارو و ضمن تصویب در خصوص طعم‌ها ولی این طرح بطور کامل اجرا نمی‌شد.

نقاشی با بیان اینکه پس از درخواست اعضای فدراسیون در مورد حذف تعرفه تعدد پروانه‌ها و با مکاتبات و برگزاری جلسات متعدد با هیات مقررات زدایی و پیگیری‌های انجام شده، مراحل قانونی طرح تصویب گردید، افزود: ولی سازمان غذا و دارو موضوع را به سازمان دیوان محاسبات ارجاع و پس از گفتگو و با توجه به آنکه تعدد پروانه‌های ساخت باعث جلوگیری از جهش تولید و رشد واحدهای زیرپله عنوان شد این طرح مصوب نهایی گردید و سازمان موظف شد طی مدت دو ماه آینده از تاریخ مصوب اجرایی نماید.

این فعال صنعت غذا گفت: بخشی از قوانین موجود مربوط به سال ۱۳۲۷ است که باید با پیگیری و رایزنی به روز رسانی شود تا ادارات دولتی نیز قوانین جدید را اجرا نمایند.

وی ضمن بیان اینکه امیدواریم دولت جدید به بخش خصوصی اهمیت دهد، خاطرنشان کرد: مسئولین باید قانون محیط کسب و کار را اجرا کنند و فدراسیون صنایع غذایی در جهت منافع تولیدکنندگان همراه حاکمیت و دولت می‌باشد.

محسن نقاشی در پایان گفت: تشکل‌ها به عنوان عصاره و سرمایه های ملی، تجارب خود را به رایگان در اختیار دولت‌ها و مسئولین قرار می‌دهند.


خبر مرتبط: دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی و کشاورزی خبر داد: لغو مصوبه تعدد پروانه تولید صنایع غذایی از سوی هیات مقررات زدایی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *