اهم اخبار

مدیر کارخانه شرکت شیرین وطن: اصلی‌ترین مشکل ما مشکل نقدینگی و پایین بودن نرخ ارز ریالی است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

شرکت صنایع غذایی شیرین وطـن در سال ۱۳۸۱ در فضایی به وسعت بالغ بر ۱۰۰۰۰۰ متر مربع با استفاده از مدرن ترین تکنولوژیهای تولید با ۲ خط تولید در شهر تبریز شروع به کار نمود که در حال حاضر مشتمل بر ۱۵ خط تولید فعال دارد و همچنین ۱۰ خط تولید نیز در حال راه اندازی است.

فرزاد فرقانی، مدیر کارخانه شرکت شیرین وطن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا گفت: شرکت  صنایع غذایی شیرین وطـن در سال ۱۳۸۱ در فضایی به وسعت بالغ بر ۱۰۰۰۰۰ متر مربع با استفاده از مدرن ترین تکنولوژیهای تولید با ۲ خط تولید در شهر تبریز شروع به کار نمود که در حال حاضر مشتمل بر ۱۵ خط تولید فعال دارد و همچنین ۱۰ خط تولید نیز در حال راه اندازی است. این شرکت  تولید کننده انواع محصولات غذایی که شامل انواع بیسکوئیت کرمدارو دورنگ مغزدار،اسنک،کیک های لایه ای ،کیک توپی،چوبشور،ویفر،تافی،پشمک، پفی تاب با برندهای (تونتاب،داونی،توی بوی،کارمینا،سورنا،کیک رویال) میباشد که در آینده نزدیک خط فوق مدرن شکلات shell moulding به آن اضافه خواهد شد و ظرفیت  دیگر خطوط با اضافه نمودن خطوط دوم تکمیل تر می‌شود.

وی با بیان این موضوع که به دلیل تعرفه‌های گمرکی و مسائلی چون نداشتن ال سی،  نمی‌توانیم به کشورهای غرب آسیا صادرات کنیم افزود: سیاست‌های اقتصادی ما ضعف‌های زیادی دارد که این سبب شده در زمینه صادرات رشد نکنیم. البته در مورد صادرات به غرب آسیا برای کشور همسایه مشکل خاصی نیست ولی برای کشورهایی مانند اردن یا لبنان و سایر کشور ها مشکلات عمده تر میباشد که همان توان رقابتی با کشورهایی همچون ترکیه و…است.

فرقانی  تشریح کرد: در مورد کشورهای پهناور جمهوری های استقلال یافته شوروی بایستی سیاست کلی اقتصادی با تفکر برتر راه را برای ورود به این کشورها که پتانسیل خوبی برای صادرات دارند فراهم گردد ولی  هیچ راهکار و راهبردی برای حل مشکلات اندیشیده نشده است و اصلی‌ترین مشکل ما مشکل نقدینگی و پایین بودن نرخ ارز ریالی است.

وی ادامه داد: ترکیه با وجود اینکه منابع انرژی ضعیفی نسبت به ایران دارد ولی با سیاست‌گذاری‌های درست و حمایت از تولیدکنندگان توانسته در زمینه‌های مختلف حرف اول را بزند که شیرینی و شکلات نیز بخشی از آنها است.

فرقانی تصریح کرد: در جلسه شیرینی و شکلات و همایشاتی که برگزار می‌شود فقط شاهد وعده و وعید هستیم. هیچ حمایتی از دولت نداشتیم و علیرغم انتقال  وضعیت  موجود در این زمینه به گوش مسئولین، هیچ اقدامی در جهت رفع آنها نبوده است.

وی ضمن اشاره به اینکه علت پرفروش بودن محصول خارجی این است که آنها از دستگاه‌های فوق مدرن و تکنولوژی بروز استفاده می‌کنند افزود: ما در انواع نمایشگاه‌های بین المللی حضور داریم ولی به دلایلی که گفته شده قدرت رقابت با کشورهای دیگر را نداریم.

وی در پایان گفت: ما انتظار داریم که کارگروه‌هایی از سوی دولت برای رسیدگی به مشکلات کارخانجات و شرکت‌های بزرگ تشکیل شود. گروه‌هایی برای ارتباط مستقیم و رو در رو با شرکت‌ها تشکیل شود تا ما بتوانیم به راحتی مسائل و مشکلات خود را بازگو کنیم. باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم ضعف سیستم اقتصادی را حل کنیم.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *