اهم اخبار

پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۰ هزار تن محصول پسته در سیستان و بلوچستان

بدون دیدگاه

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: برداشت پسته از سطح ۹ هزار و ۷۰۰ هکتار از باغات بارور این استان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا، سعید نارویی در بازدید از باغات پسته استان اظهار کرد: بیش از ۱۱ هزار هکتار از باغات سیستان و بلوچستان به کشت پسته اختصاص دارد، که ۹ هزار و ۷۰۰ هکتار آن بارور و بقیه غیربارور است.

وی؛ احمدآقایی، اکبری، اوحدی، کله قوچی، فندوقی و بادامی را عمده ارقام پسته در سیستان و بلوچستان برشمرد و افزود: روند توسعه باغات پسته در استان ادامه دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از هر هکتار سطح باغات پسته استان به طور متوسط یک تن و ۵۰ کیلوگرم محصول پسته خشک برداشت می‌شود، پیش‌بینی کرد: تا پایان مهرماه بیش از ۱۰ هزار تن محصول پسته خشک برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی با اشاره به کیفیت پسته تولیدی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پسته تولیدی استان به دلیل شرایط بسیار مطلوب آب و هوایی منطقه و استفاده کم از سم و کود از کیفیت بالایی برخوردار است به طوریکه می‌توان از آن به عنوان محصول سالم و حتی ارگانیک نام برد.

نارویی خاطر نشان کرد: سیستان و بلوچستان با تولید بهترین و با کیفیت‌ترین پسته یکی از مهمترین قطب‌های تولید این محصول در کشور است.

نویسنده

رحیمه علیزاده

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *