اهم اخبار

بررسی تهاتر محصولات دارویی سوئیس با محصولات کشاورزی ایران

بدون دیدگاه

در نشست مدیر اروپای معاونت بین‌الملل اتاق ایران با معاون سفارت سوئیس در تهران، تبادل پایاپای محصولات دارویی سوئیس با محصولات کشاورزی ایران و انجام امور تحقیقاتی و مطالعاتی، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق بازرگانی ایران؛ در نشست مدیر اروپای معاونت بین‌الملل اتاق ایران با معاون سفارت سوئیس در تهران، عنوان شد: فهرستی از اولویت‌های همکاری بین بخش‌های خصوصی دو کشور از جمله برگزاری نشست همکاری‌های تجاری ایران و سوئیس با حضور سفرا، تجار و بازرگانان دو کشور برای آشنایی با فرصت‌ها، قوانین و مقررات تجارت و سرمایه‌گذاری در سوئیس، تهیه شده است که در مکاتبه‌ای به اطلاع سفارت سوئیس خواهد رسید.

همچنین موضوع علاقه ایران به تبادل پایاپای محصولات دارویی سوئیس با محصولات کشاورزی ایران و انجام امور تحقیقاتی و مطالعاتی، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ژولین بریگه، معاون سفارت سوئیس در ایران، با اشاره به حضور شرکت‌های سوئیسی در ایران و علاقه این کشور به تجارت با ایران، گفت: مشکلاتی در خصوص انتقال‌های مالی وجود دارد که امیدوارم این موارد در آینده نزدیک برطرف شود.

بررسی تهاتر محصولات دارویی سوئیس با محصولات کشاورزی ایران

او با اشاره به حجم تجارت ۱۴۰ میلیون دلاری ایران و سوئیس، افزود: این میزان شامل ۱۲۰ میلیون دلار صادرات سوئیس به ایران و ۲۰ میلیون دلار صادرات ایران به سوئیس است که نشان از افزایش صادرات ما به ایران و کاهش صادرات ایران به سوئیس دارد.

سما فرخنده نژاد، مدیر اروپای معاونت بین‌الملل اتاق ایران نیز موضوع ایجاد شرکت‌های مشترک (joint venture ) بخصوص شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) بین دو کشور را طرح کرد که با استقبال بریگه مواجه شد.

فرخنده نژاد همچنین پیشنهاد تشکیل کمیته‌های مشترک بین اتاق‌های بازرگانی دو کشور در زمینه‌های کشاورزی و دارویی را مطرح کرد که برگه در واکنش گفت: این اتفاق با موافقت اتاق‌های بازرگانی سوئیس ممکن خواهد بود.

سرویس خبری: کشاورزی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *