اهم اخبار

تحقق ۹۰ درصدی برنامه تولید بذر گندم

بدون دیدگاه

مجری طرح گندم گفت: بنابر آمار میزان خرید بذر گندم از ۴۷۰ هزار تن گذشت که بر این اساس ۹۰ درصد برنامه تولید بذر محقق شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از وزارت جهاد کشاورزی؛ سهراب سهرابی، مجری طرح گندم  گفت: بر اساس آخرین آمار تا صبح امروز، ۱۱ میلیون و ۴۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان به ارزش ۲۰۰ هزار میلیارد تومان خرید تضمینی شده که این میزان خرید تضمینی نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته ۱.۵۷۰ میلیون تن معادل ۱۶ درصد رشد نشان می‌دهد.
او درباره پرداخت مطالبات گندمکاران افزود: تاکنون ۹۴.۲ هزار میلیارد تومان از پول کشاورزانی که گندم خود را به مراکز دولتی خرید تضمینی تحویل داده‌اند، واریز شده و پرداخت مابقی وجوه نیز در حال پیگیری از سوی سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد کشاورزی است.
مجری طرح خودکفایی گندم به ۱۰ استان برتر در خرید تضمینی گندم اشاره کرد و گفت: استان‌های خوزستان با یک میلیون و ۶۲۳ هزار تن، گلستان یک میلیون و ۱۰۹ هزار تن، کردستان یک میلیون و ۹۶ هزار تن، فارس ۹۱۰ هزار تن، کرمانشاه ۸۱۳ هزار تن، همدان ۶۷۹ هزار تن، آذربایجان غربی ۶۰۶ هزار تن، خراسان رضوی ۵۱۶ هزار تن، لرستان ۵۰۶ هزار تن و آذربایجان شرقی ۴۶۱ هزار تن بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را به خود اختصاص داده‌اند.
سهرابی ادامه داد: ۱۰ استان پیشرو که بیشترین رشد میزان خرید تضمینی گندم  را در مقایسه با سال گذشته داشته‌اند به ترتیب گلستان ۱۰۰ درصد، اصفهان ۱۰۰ درصد، خراسان شمالی ۷۸درصد، همدان ۷۲ درصد، چهارمحال و بختیاری ۴۵ درصد، اردبیل ۴۴ درصد، خراسان رضوی ۳۸ درصد، آذربایجان شرقی ۳۲درصد، قزوین ۲۸ درصد و زنجان ۲۳ درصد رشد نسبت به خرید تضمینی سال گذشته داشته‌اند.
او با بیان اینکه عملیات برداشت گندم در استان‌های اقلیم سرد ادامه دارد، افزود: اکنون در استان های کردستان، همدان، کرمانشاه، قزوین، مرکزی، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و لرستان همچنان ادامه دارد.
سهرابی ادامه داد: با توجه به افزایش تولید و خرید تضمینی گندم، تمامی نیاز گندم خبازی ها و صنف و صنعت کشور از محل تولید داخل تامین خواهد شد به طوریکه نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت.
او در مورد تولید بذر گندم گفت: میزان خرید گندم بذری در طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده از ۴۷۰ هزار تن گذشت و بالغ بر ۹۰ درصد برنامه تولید بذر محقق شده است.
سرویس خبری: کشاورزی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *