اهم اخبار

رئیس بنیاد ملی گندمکاران: نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی هفته آینده اعلام می‌شود

بدون دیدگاه

عطاالله هاشمی گفت: با توجه به برگزاری جلسات کارشناسی و کمیسیون‌های تخصصی، نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی هفته آینده در شورا تعیین و اعلام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ عطااله هاشمی گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزارتن گندم با ارزش ۱۱۱ همت از کشاورزان ۳۱ استان خریداری شده  که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰۰ هزارتن رشد داشته است.

او از پرداخت ۵۳ همت مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: ۵۳ درصد مابقی مطالبات کشاورزان امیدواریم هرچه سریع پرداخت شود، هرچند طبق وعده مسئولان قرار بود این هفته مطالبات تسویه شود.

هاشمی با بیان اینکه در برخی استان ها خوزستان، سیستان و بلوچستان و جنوب فارس برداشت روبه اتمام است، افزود: استان های خوزستان، گلستان و  فارس در صدر خرید تضمینی گندم قرار دارند.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که خرید تضمینی گندم به مرز ۱۲ میلیون تن می رسد و در صورت بهبود روند پرداخت  از ۱۲ میلیون تن فراتر می رود و تولید بالای ۱۴ میلیون تن است.

او با تاکید بر اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات مشمول قیمت گذاری تا پایان تیرماه افزود: تا پایان تیرماه، قیمت تمامی محصولات مشمول قیمت گذاری باید اعلام شود. بدین منظور جلسات کارشناسی و کمیسیون تخصصی برگزارشده و تنها بدلیل انتخابات جلسه شورا برگزار نشده و این موضوع به هفته آینده  موکول شده است.

هاشمی گفت: براساس قانون قیمت خرید تصمینی محصولات کشاورزی تا پایان تیرماه متناسب با اعمال تورم و هزینه تمام شده تولید باید تعیین و اعلام شود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *