اهم اخبار

کاشت بامیه در دهلران

بدون دیدگاه

مدیر جهاد کشاورزی دهلران از کاشت بامیه در سطح ۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا، جلال یوسفی استان ایلام اظهار کرد: یکی از محصولات مهم شهرستان دهلران کشت بامیه است که نقش بسزایی درتولید و اشتغال در حوزه شهرستان دارد.

وی بیان کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود  ۲۵ هکتار از  اراضی شهرستان  به کشت محصول بامیه اختصاص یابد .

این مسئول تشریح کرد: با هدف تنوع کاشت محصولات کشاورزی و برنامه اصلاح الگوی کشت، کاشت گیاه بامیه از اولویت‌های این مدیریت بوده که امیدواریم کشت این محصول هرساله توسعه پیدا کند و کیفیت و نوع خاک اراضی، آب مناسب، سازگاری گیاه بامیه با شرایط اقلیمی خشک منطقه و مصرف کم آب، باعث شده از گذشته تاکنون اراضی حاصل‌خیز  این شهرستان تبدیل به یکی از قطب‌های تولید محصول بامیه در استان ایلام و غرب کشور باشد.

یوسفی با اشاره به بازارپسندی و خواص کیفی بالای بامیه در منطقه اذعان کرد: محصول بامیه به علت مرغوبیت، قیمت مناسب و سودآوری اقتصادی، جایگاه ویژه‌ای در سبد غذایی  مردم منطقه دارد  و همین امر باعث شده  کشاورزان شهرستان برای کشت این محصول رغبت بیشتری از خود نشان دهند که تولید این محصول به نسبت مشابه سال گذشته افزایش ۲برابری داشته است.

این مسئول در ادامه افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۷۵۰تن بامیه رقم نیاگارا از مزارع شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف داخلی سطح  استان شود و برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم از زمان کاشت تا برداشت اشتغالزایی ایجاد شود.

نویسنده

رحیمه علیزاده

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *