اهم اخبار

یادداشت/ضرورت حافظت از برندهای ملی

بدون دیدگاه

امیرسامان اسکندری-فعال حوزه رسانه و مدیرمسئول پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی

امروزه وجود برندها نقش مهمی در شکوفایی اقتصاد هر کشور ایفاء می کند، به نحوی که شرکتهای بزرگ دنیا به اندازه بودجه  کل برخی از کشورها  برای توسعه خود سرمایه گذاری می کنند و این مسئله باعث بزرگ شدن اقتصاد کشور صاحب  برند خواهد شد، در این بین طبعا علاوه بر سیاست های شرکت ها و فرآیندهایی که موجب موفقیت یک شرکت در یک کشور و جهان شده است حمایت دولت ها و مردم  آن  کشور از برند ها بسیار تاثیر گذار بوده است .

در کشور ما  نیز در بسیاری از صنایع از جمله صنایع غذایی ، دارویی و آرایشی و بهداشتی و… این پتانسیل وجود داشته است، به طوریکه در سطح ملی و حتی منطقه بسیاری از شرکت ها و برندها حرف نخست را از نظر تولید کیفی و کمی را در خاورمیانه و حتی جهان می زنند.

به طور یقین  با پشتیبانی بیشتر و سیاست های صحیح اقتصادی دولت و حمایت مصرف کننده از کالاهای با کیفیت داخلی، شاهد برندهای نوظهور در صنایع مختلف خواهیم بود و همین مسئله نیز چرخ اقتصاد کشور را با سرعت بیشتری به حرکت در خواهد آورد.

جلوگیری از اقتصاد و قیمت گذاری دستوری، پرداختن به اصل ۴۴ قانون اساسی و عدم حضور خصولتی ها به عنوان شرکتهای خصوصی و اعتماد جامعه به شرکت های تولید کننده و موفق باعث شکل گیری برندهای ملی و حضور در صحنه بین المللی خواهد بود.

در دنیایی که با جنگ اقتصادی دست و پنجه نرم می کنیم و بسیاری از رقبای منطقه ای و حتی دشمنان قسم خورده ی کشور دست به هر کاری می زنند که اتحاد ملت را برهم بزنند، شاهد آن بودیم که هر از چند گاهی به یکی از شرکت های موفق بهتان زده و باعث ایجاد شایعه و عدم اعتماد و ساخت کمپین از آن برند ملی شوند.

این مسئله با کمی تامل  توسط جامعه و البته اطلاع رسانی صحیح توسط برندهای مورد نظر قابل حل خواهد بود، ولی تداوم  این شایعات و هجمه ها  نشان از هدف قرار دادن برندهای موفق کشور و به طبع اقتصاد کشور می باشد که می بایست با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی های مکرر  دست و سیاست های  ناسالم رقبا و البته رسانه های مزد بگیر کشورهای عربی را پیش از ساخت شایعه جدید توسط اتاق فکر آنها برای جامعه رو کرد که کمتر شاهد مسایل از قبیل تخریب برندهای کشورمان از سوی دیگران باشیم و متاسفانه عده ای نیز بدون تحقیق روی این موج سوار شوند و باعث بیکاری تعدادی از هموطنان خود باشند.

در هر جامعه و کشوری برای رسیدن به اهداف چه اقتصادی و چه در عرصه ای اجتماعی،ورزشی و حتی سیاسی نیاز به اتحاد است و اگر این اتحاد و همدلی در جامعه جای خود را به دو دستگی دهد، نتیجه آن ضربه به وطن است.

مثالی که آن را در زمین فوتبال و تیم ملی در جام جهانی مشاهده کردیم که اگر این همدلی بیشتر بود مردم کشورمان  هم اکنون از ته دل خوشحال بودند و برای اولین بار در تاریخ شاهد صعود از گروه خود بودیم .

این مسئله در زمینه های اقتصادی  هم صدق می کند و برندهای ملی کشورمان نیز با حمایت جامعه و مصرف کنندگان  همانند تیم ملی در زمینه های  اقتصادی کشور در بازارهای جهانی می درخشند و این موضوع منتج به شکوفایی و رونق اقتصاد کشور و اشتغال زایی خواهد شد.

پس برای هر حرکتی باید از خود شروع کنیم و به اخبار و شایعات برون مرزی با تردید نگاه کنیم و با اتحاد و همبستگی کشورمان را بسازیم و باعث شادمانی ملت با موفقیت در عرصه های جهانی شویم.

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *