اهم اخبار

بومی‌سازی بستر کشت گلخانه با ضایعات درخت نخل توسط شرکت دانش‌بنیان فناوران کشت گستر ایرانیان

بدون دیدگاه

شرکت دانش‌بنیان فناوران کشت گستر ایرانیان محصول نوآورانه‌ای از ضایعات درخت نخل را به عنوان بستر کشت گلخانه‌ای به تولید رساند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، جمال تاج الدین، قائم مقام این شرکت دانش‌بنیان به تشریح فعالیت‌‎ها و محصول نوآورانه این مجموعه پرداخت و گفت: محصول نوآورانه ما با استفاده از بستر ضایعات درخت نخل، جایگزینی مناسب و اقتصادی برای بستر کشت گلخانه‌های سنتی به نام «کوکو پیت» محسوب می‌شود.

وی در توضیح مزیت‌های بستر کشت این محصول نوآورانه، اظهار کرد: در حالی که کوکوپیت یک محصول وارداتی با قیمت بالا است، تکنو پیت در داخل کشور و با قیمتی به مراتب ارزان‌تر (حدود ۵۰ درصد ارزان‌تر) تولید می‌شود.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه این محصول از نظر کیفی کارآمدتر از کوکوپیت است، افزود: این محصول در بستر کشت گلخانه‌های هیدروپونیک، چال‌کود نهال درختان، روف‌گاردن، پرورش قارچ و حلزون، اصلاح خاک در گلخانه‌های خاکی قابل استفاده است.

به نقل از دبیرخانه آبادیران، تاج الدین با اشاره به اشتغالزایی این محصول در مناطق کمتربرخوردار گفت: فناوران این شرکت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود، در حال مذاکره با نهادهایی مانند بنیاد برکت، بنیاد حیات کمیته امداد و بنیاد تعاون سازمان زندان‌ها است تا از طریق تامین نیروی انسانی مورد نیاز کارخانه در جنوب شرق استان کرمان، به اشتغالزایی در این منطقه کمتر برخوردار کمک کند.

این شرکت همچنین در حال برنامه‌ریزی برای ارائه تسهیلات به روستاهای همجوار کارخانه جهت راه‌اندازی دستگاه‌های چیپس‌کننده ضایعات درخت نخل است. این امر علاوه بر ایجاد اشتغالزایی در این مناطق، مواد اولیه مورد نیاز شرکت را نیز تامین خواهد کرد. فناوران این شرکت با بنیاد مستضعفان نیز مذاکراتی داشته تا از طریق ارائه محصول خود، بخشی از نیازهای کشاورزی این بنیاد را تامین کنند.

سرویس خبری: کشاورزی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *