اهم اخبار

خرید تضمینی گندم در آستانه رسیدن به ۱۰ میلیون تُن قرار گرفت

بدون دیدگاه

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از رشد ۱۷ درصدی خرید گندم از کشاورزان کشور خبر داد و گفت: خرید گندم داخلی، صبح امروز به ۹ میلیون و ۸۴۹ هزار تُن رسید.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ سید سعید راد با اعلام اینکه به نظر می‌رسد تا فردا، میزان خرید گندم از کشاورزان از مرز ۱۰ میلیون تُن عبور کند، اظهار داشت: مقدار خرید گندم نسبت به سال گذشته از افزایشی برابر با یک میلیون و ۴۰۹ هزار تُن برخوردار بوده است.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی گندم‌های خریداری شده از کشاورزان تاکنون ۱۷۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: این مقدار با ۴۷ هزار میلیارد تومان افزایش در مقایسه با سال گذشته از رشدی برابر ۳۷ درصد برخوردار بوده است.

راد با بیان اینکه استان‌های خوزستان، گلستان، فارس، کردستان و کرمانشاه در خرید گندم پیشتاز هستند و مجموعاً ۵۲ درصد از گندم کشور از این ۵ استان خریداری شده است، تصریح کرد: استان‌های همدان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، لرستان و ایلام استان‌هایی هستند که بیشترین میزان خرید گندم در آن‌ها ثبت شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه رشد خرید گندم در استان‌های گلستان و اصفهان در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده است، خاطرنشان کرد: بعد از این دو استان، به ترتیب استان‌های مرکزی، همدان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری و اردبیل، بیشترین رشد را در خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ به خود اختصاص داده‌اند.

سرویس خبری: کشاورزی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *