اهم اخبار

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی: استمرار افزایش تولید و کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار

بدون دیدگاه

علی ابراهیمی علت کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار را استمرار افزایش تولید دانست و از صادرات ۱۲ هزار تن گوشت مرغ را از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا؛ علی ابراهیمی درباره وضعیت تولید و بازار گوشت مرغ، افزود: اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده درب واحدهای تولیدی بین ۵۲ تا ۵۵ هزار تومان است که نسبت به نرخ تورم افت قیمت را تجربه می‌کند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور اظهار داشت: در دوره‌های قبلی بین ۱۵۰ تا ۱۵۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی صورت می‌گرفت که این مهم در دوره اخیر به ۱۴۷ میلیون قطعه برای تنظیم بازار رسیده است.

وی، وضعیت تولید فعلی را مطلوب عنوان کرد و گفت: با توجه به کاهش قیمت گوشت مرغ در داخل کشور، صادرات این محصول موجب شده تا تولیدکنندگان متضرر نشوند.

۱۲ هزار تن گوشت مرغ صادر شد

ابراهیمی میزان صادرات گوشت مرغ را از ابتدای سال تاکنون توسط بخش خصوصی و دولتی را بیش از ۱۲ هزار تن دانست و اضافه کرد: حدود ۸ هزار تن از صادرات توسط بخش خصوصی انجام شده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه گوشت مرغ به طور عمده به عراق صادر می‌شود، تصریح کرد: قرار است با توجه به استمرار افزایش تولید، گوشت مرغ در آینده نزدیک با حجم بیشتری به کشورهای قطر، عمان و ارمنستان صادر شود.

وضعیت مطلوب تولید و کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت مطلوب تولید و کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار، لازم است دولت از افزایش عرضه مرغ منجمد در بازار جلوگیری کند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: طبق روال سال‌های اخیر، برای تنظیم بازار گوشت مرغ و همچنین دسترسی همه هموطنان به این محصول پروتئینی، مرغ منجمد از ذخایر راهبُردی کشور (از محل تولید داخل و وارداتی) به بازار عرضه می‌شد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور افزود: به دلیل افت قیمت مرغ زنده و گوشت مرغ گرم نیاز است که مرغ منجمد با مدیریت و کنترل در بازار عرضه شود تا تولیدکنندگان متضرر نشوند.

وی اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی و روال ماه‌های اخیر جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش انجام خواهد شد تا قیمت در بازار مصرف منطقی باشد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایرنا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *