اهم اخبار

کمبودی در عرضه اقلام اساسی نداریم

بدون دیدگاه

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: با توجه به افزایش عرضه در برابر تقاضا، هیچ کمبودی در بحث عرضه اقلام اساسی نداریم.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا کنگری گفت: با توجه به رکود حاکم بر بازار، کمبودی در عرضه اقلام اساسی نداریم به طوریکه بازار روال عادی خود را طی می‌کند.

به گفته او، علی رغم پیگیری‌های مکرر در خصوص تامین شکر ترتیب اثری داده نشده که همین امر منجر به استمرار آشفتگی بازار شکر شده است.

کنگری ادامه داد: با وجود نامه نگاری‌های متعدد، هنوز منبع تامین شکر بنکداران مشخص نشده است و کماکان از طریق بازارگاه شکر در اختیار واحد‌های قرار نمی‌گیرد و آنها ناگریز به تامین از بازار آزاد هستند. این درحالی است که بازرسان این واحد‌ها را بدلیل عرضه بالاتر از نرخ مصوب جریمه می‌کنند.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از فراوانی توزیع کالا‌های اساسی خبر داد و گفت: با توجه به آستانه فصل برداشت برنج، بازار به ثبات رسیده است به طوریکه هرکیلو برنج ایرانی از ۶۰ تا ۱۰۰ هزارتومان و برنج خارجی ۴۵ تا ۵۰ هزارتومان در بنکداری‌ها عرضه می‌شود. همچنین در خصوص بازار حبوبات و روغن کمبودی در عرضه یا نوسانی در قیمت وجود ندارد.

به گفته او، بنابر آمار میزان عرضه کالا بیش از تقاضاست که همین امر موجب شده تا نوسانی در بازار اقلام اساسی نداشته باشیم.

او گفت: علی رغم آنکه اتحادیه بنکداران محور اصلی توزیع است، اما امکان تامین شکر از سوی بازارگاه برای بنکداران وجود ندارد و تا کنون پیگیری‌های مکرر به نتیجه نرسیده است،   از این رو بنکداران ناگریز به تامین از طریق بازار آزاد هستند و تنها با احتساب ۳ درصد سود کالا را عرضه می‌کنند، در حالیکه مشمول جریمه تعزیرات بدلیل فروش بالاتر از نرخ مصوب هستند.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *