اهم اخبار

آغاز برداشت خرما از سطح ۳۳۰۰ هکتار از نخیلات کارون

بدون دیدگاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون از آغاز برداشت خرما از سطح ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار از نخیلات این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال بیش از ۲۷ هزار تن محصول خرما از نخیلات شهرستان برداشت شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ جبار حمادی با اشاره به آغاز برداشت خرما در شهرستان کارون اظهار کرد: این شهرستان دارای ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار نخیلات است که عملیات برداشت از این اراضی آغاز شده و در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم میانگین عملکرد تولید خرما در نخیلات شهرستان کارون ۹ تن در هکتار باشد، افزود: پیش بینی می‌کنیم امسال بیش از ۲۷ هزار تن محصول خرما از نخیلات شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون در خصوص ارقام قابل برداشت در این شهرستان گفت: حدود ۷۰ درصد از نخیلات کارون رقم استعمران و ۳۰ درصد دیگر به ترتیب به انواع ارقام برحی، بریم، زاهدی و دیری و… اختصاص دارد.

حمادی ادامه داد: برداشت خرما از نخیلات شهرستان تا اواخر مهرماه ادامه دارد و اکنون دو مرکز خرید رسمی و چهار مرکز خرید غیر رسمی در سطح شهرستان در حال خرید خرما هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط مطلوب نخیلات و پیش بینی برداشت، امیدواریم امسال با رشد ۱۰ درصدی تولید خرما در شهرستان کارون مواجه شویم.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *