اهم اخبار

آغاز برداشت چین دوم برگ سبز چای از ابتدای تیرماه

بدون دیدگاه

مدیراجرایی سندیکای چای گفت: با توجه به گرمای هوا پیش‌بینی می‌شود که برداشت چین دوم برگ سبز چای از ابتدای تیرماه آغاز شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ صادق حسنی گفت: برداشت چین دوم برگ سبز چای ناشی از گرمای هوا به تاخیر افتاده است و همواره پیش بینی می‌شود که برداشت از ابتدای تیرماه آغاز شود.

او از پرداخت ۳۵ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: بنابرآمار تاکنون ۳۴۷ میلیارد تومان از بهای برگ سبز خریداری شده به حساب چایکاران واریز شده است که براین اساس کارخانجات ۵۰ درصد قدرالسهم خود را پرداخت کردند، اما دولت موفق به پرداخت نشده و کماکان بدنبال تامین اعتبار است.

به گفته حسنی، با توجه به شرایط اقلیمی برآورد‌ها حاکی از آن است که تا پایان فصل برداشت، تولید چای خشک به ۲۸ تا ۳۰ هزارتن برسد که در صورت تحقق این میزان تولید و از طرفی کاهش مصرف چای ناشی از ازدیاد تقاضا برای خرید قهوه، میزان واردات از سال گذشته فراتر نخواهد رفت.

مدیراجرایی سندیکای چای با بیان اینکه بازار چای تعریفی ندارد، افزود: با توجه به گرمای هوا، تقاضا برای خرید چای کاهش یافته که همین امر منجر به ثبات و رکود بازار چای شده است.

گفتنی است، قیمت کنونی هرکیلو چای بهاره برای مصرف کننده ۴۰۰ هزارتومان است. هرچند این چای ۳ درصد تولید را شامل می‌شود.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *