اهم اخبار

افتتاح مرکز تولیدی صنایع غذایی نودار

بدون دیدگاه

مرکز تولیدی و نوآوری صنایع غذایی نودار توسط مقامات جهادکشاورزی استان البرز در مرکز آموزش عالی امام خمینی کرج افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، مرکز آموزش عالی امام خمینی کرج به همت دکتر مخبر دزفولی در زمانی که ریاست این مجموعه را برعهده داشتند در یک اقدام انقلابی و بی‌نظیر ، سالن‌های مخروبه و بلااستفاده این مرکز را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان و نوآور قرار داده است.

این مرکز در حال حاضر با بیش از چهل و پنج شرکت دانش بنیان و شرکت‌های نوآور در بخش کشاورزی و غذایی اقدامات موثری را آغاز نمودند. مرکز آموزش عالی امام خمینی کرج با تلاش‌های دکتر مخبر رئیس جهاد کشاورزی استان البرز و دکتر میررحیمی بزودی بعنوان پارک فن آوری معرفی خواهد شد.

از این مرکز تا کنون مقامات دولتی و علمی بازدید داشته اند که در این راستا و اهمیت این پارک، سردار کاظمینی قائم مقام وزارت جهادکشاورزی و دکتر نکویی معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج بازدید داشتند.

اولین مرکز تولیدی نوآوری صنایع غذایی نودار که در زمینه طرح غذاهای آماده با پروبیوتیک‌ها و ویتامینه کردن غذاهای آماده فعالیت دارد در این مرکز افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، مرکز تولیدی و نو آوری صنایع غذایی نودار، عضو‌ فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران می‌باشد.

در این افتتاحیه محسن نقاشی دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران ضمن تشریح و نوآوری طرح، در خواست حمایت استارتاپ‌ها و صنایع غذایی شد و گفت: پنجاه درصد محصولات کشاورزی تازه خوری و مابقی در صنایع غذایی صرف می‌شود و باید به صنایع غذایی توجه ویژه شود که خوشبختانه آقای ساداتی نژاد و تیم وزارت کشاورزی این توجه را دارند واگر حمایت باشد و موانع رفع شود ، غذاهای آماده در کشورهای همسایه با توجه به علاقه همسایگان به غذای ایرانی می‌تواند بازارهای بسیاری را ایجاد نماید.

سردار کاظمینی گفت : امروزه در جهان به لحاظ امنیت غذا و صرفه جویی در وقت ، مردم از غذاهای آماده بیشتر استفاده می‌کنند ‌و این فرهنگ مصرف مطمئنا بیشتر خواهد شد وباید به بازار بین المللی اهمیت ویژه بدهید قطر، عمان، عراق و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس برای کشور یک فرصت است که تولید کنندگان صنایع غذایی و کشاورزی باید بیشتر توجه داشته باشند و تمام سعی ما حذف موانع وپشتیبانی از تولید است.

دکتر نکویی معاون وزیر کشاورزی در این بازدید گفت: باعث افتخار است وقتی می‌بینم که تولیدکنندگان صنایع غذایی به کشورهای دیگر صادرات دارند و تمام سعی مان تسهیل برای صادرکنندگان است.

سرویس خبری: صنعت غذا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *