اهم اخبار

انتصاب رئیس کمیسیون حکمرانی سازمانی اتاق تهران به ریاست کمیته فنی۳۰۹

بدون دیدگاه

حسن فروزان‌فرد، رئیس کمیسیون حکمرانی سازمانی اتاق بازرگانی تهران به ریاست کمیته فنی متناظر ایزو تی‌سی ۳۰۹ سازمان ملی استاندارد ایران (INSO/ISO/TC309) با موضوع حکمرانی سازمانی منصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، پرویز دانش، معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد، طی حکمی حسن فروزان‌فرد، رئیس کمیسیون حکمرانی سازمانی و عضو هیات نمایندگان اتاق تهران را به ریاست کمیته فنی متناظر استاندارد ایزو تی‌سی ۳۰۹ منصوب کرد که به مساله حکمرانی سازمانی می‌پردازد.

به موجب این حکم این مسئولیت تا نیمه اسفندماه ۱۴۰۵ به رئیس کمیسیون حکمرانی سازمانی اتاق تهران واگذار شده است تا زمینه مشارکت اتاق بازرگانی به نمایندگی از بخش خصوصی در تدوین استانداردهای بین‌المللی و ملی حکمرانی سازمانی فراهم شود.

رئیس کمیسیون حکمرانی سازمانی اتاق تهران در رابطه با این خبر اعلام کرد که این نخستین بار است که چنین تعامل سازنده‌ای میان سازمان ملی استاندارد ایران و اتاق بازرگانی رقم می‌خورد که به موجب آن اتاق بازرگانی تهران میزبان کمیته‌های فنی مرتبط با استانداردهای بین‌المللی باشد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، حسن فروزان‌فرد صدور این حکم را سرآغازی برای همکاری‌های جدی‌تر اتاق تهران با سازمان ملی استاندارد توصیف کرد و گفت: ما معتقدیم اتاق‌های بازرگانی و به ویژه اتاق بازرگانی تهران و ایران می‌توانند میزبان کمیته‌های فنی سری‌های مدیریتی و کسب‌وکاری استانداردها باشند تا امکان آشنایی با استانداردها و ترجمه و به‌روزرسانی به‌موقع آنها توسط یا با مشارکت فعالان اقتصادی که استفاده‌کنندگان واقعی آن هستند، به طور بهتر و شایسته‌تری فراهم شود.

او افزود: به عبارت دیگر، شایسته است که استاندارد به جای آنکه مفهومی بیرون از فضای کسب‌وکار و ابلاغی به فعالان اقتصادی باشد، در تعامل با فعالان اقتصادی چه در سطح ملی و چه در سطح بین‌المللی تدوین و پیگیری شود و به موقع مورد استفاده قرار بگیرد.

 فروزان‌فرد ابراز امیدواری کرد که در سایه این نگرش، تعاملات بیشتر، بهتر و موثرتری میان اتاق بازرگانی و سازمان ملی استاندارد ایران برقرار شود.

سرویس خبری: صنعت غذا
منبع: اتاق بازرگانی تهران
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *