اهم اخبار

تولید سالانه یک میلیون تن سبزی و صیفی در گلخانه‌های استان تهران

بدون دیدگاه

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: سالانه حدود یک میلیون تن محصولات سبزی و صیفی در گلخانه‌های استان تهران تولید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیرعباس کاری جعفری مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: بنابر آمار تا پایان سال گذشته استان تهران با ۵ هزار هکتار گلخانه، ۲۷.۵ درصد از سطح گلخانه‌های کشور را دارا بود.

به گفته او، گلخانه‌های استان تهران شامل ۲ بخش گل و گیاهان زینتی و سبزی و صیفی است، براین اساس استان تهران با تولید ۱۴۰۰ گل شاخه بریده در مساحت ۱۲۰۷ هکتار، ۶۹ درصد تولید و رتبه نخست تولید در حوزه گل شاخه بریده در کشور را داراست، همچنین در حوزه سبزی و صیفی با تولید حدود یک میلیون تن در سطح ۳ هزار و ۴۵۰ هکتار گلخانه، ۲۸.۵ درصد از تولید کشور را در اختیار دارد.

جعفری ادامه داد: سطح گلخانه‌های گل و گیاه زینتی ۳۱۵ هزارهکتار است که از این سطح ۱۷۲ میلیون گلدان تولید می‌شود.

او متوسط تولید محصولات گلخانه‌ای در گلخانه‌های سبزی و صیفی استان را حدود ۲۸۶ تن در هکتار اعلام کرد و افزود: به ازای هر هکتار احداث واحد‌های گلخانه حدود ۳۰۰ تن عملکرد تولید است که رقم قابل توجهی است، همچنین میانگین تولید گل شاخه بریده یک میلیون شاخه در هکتار و گل و گیاه آپارتمانی ۵۴۶ گلدان است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: برنامه تکلیفی وزارت جهاد در بحث توسعه محدود به عدد و رقم نیست، ضمن آنکه سازمان در تلاش است تا سطح بیشتری نسبت به برنامه اضافه کند تا از وضعیت بغرنج منابع آبی خارج شویم.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *