اهم اخبار

تولید پسته به ۳۹۰ هزار تن می‌رسد

بدون دیدگاه

مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک گفت: با توجه به هشدار‌های به موقع هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که امسال تولید پسته به ۳۹۰ هزار تن برسد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی؛ داریوش سالم پور، مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک سطح باغات پسته کشور را ۵۵۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: متوسط عملکرد تولید پسته خشک در باغات ایران ۹۰۰ کیلوگرم در هر هکتار است که بر این اساس برآورد می‌شود که امسال تولید پسته کشور به ۳۹۰ هزار تن برسد.

به گفته او،  با توجه به شرایط اقلیمی کشور که احتمال بروز خشکسالی‌های پیاپی و افت کمی و کیفی آب وجود دارد، ارقام و الگوی کشت برخی مناطق عوض می‌شود و کوچ باغبانی همانند سایر کشور‌ها اتفاق بیفتد به طوریکه کشت و کار به مناطق دارای شرایط مساعد برای تولید باید تغییر کند.

سالم پور ادامه داد: نصب سایبان در باغات به سبب جلوگیری از تبخیر و تعرق حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد مصرف آب را کاهش می‌دهد.

مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک افزود: سال گذشته بخش‌های زیادی از باغات پسته در استان‌های کرمان، فارس و یزد دچار سرمازدگی و تنش‌های بهاره شدند که این موضوع روی تولید اثر گذاشت. بنابر هشدار‌های به موقع هواشناسی به منظور عملیات به‌باغی برای جلوگیری از خسارات سرمازدگی دیررس بهاره، قطب‌های تولید پسته کمترین آسیب را داشتند.

سرویس خبری: کشاورزی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *