اهم اخبار

ثبت رکورد افزایش۳۲ درصدی جوجه ریزی در مازندران

بدون دیدگاه

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد که مرداد ماه امسال ۱۸میلیون و ۸۰۰هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های گوشتی استان انجام شد که رکورد جدیدی محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا، بررسی ها از ثبت های جوجه ریزی در مرغداری های استان مازندران نشان می دهد که در مهرماه و دی ماه سال گذشته به ترتیب ۱۵ میلیون و ۹۲۷ هزار و ۸۹۳ قطعه و ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شد و این آمار در اردیبهشت امسال به بیش از ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه به ثبت رسید. اما مرداد ماه امسال ۱۸ میلیون و ۸۰۰هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های گوشتی استان انجام شد که رکورد جدیدی محسوب می شود.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، مهدی عباس زاده از ثبت رکورد جدید و بی سابقه جوجه ریزی گوشتی ماهانه در مرداد ماه امسال استان خبر داد و افزود: جوجه ریزی واحدهای مرغ گوشتی مرداد ماه به بیش از ۱۸میلیون و ۸۰۰ قطعه رسید که نسبت به مرداد ماه سال گذشته که ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه بوده، ۳۲ درصد رشد نشان می دهد.

عباس زاده با اشاره به اینکه این آمار بالاترین میزان جوجه ریزی ماهانه استان مازندران در بین استان های کشور طی سال های متمادی محسوب می شود، افزود: این مقدار حدود ۱۲ درصد جوجه ریزی مازندران در کشور است.

وی ادامه داد:‌با تولید این میزان جوجه ریزی علاوه بر تامین گوشت مرغ مورد نیاز داخل استان مازندران، حدود ۶۵ درصد آن مازاد بر نیاز استان است که بخش قابل توجه ای از نیاز گوشت مرغ سایر استانها بویژه پایتخت را نیز تامین می کند.

در حال حاضر مازندران با داشتن هزار و ۷۷۳ واحد مرغ گوشتی به ظرفیت ۳۷ میلیون و ۵۷۵ هزار قطعه جوجه ریزی در هر دوره پرورش و حدود ۱۱ درصد تولید گوشت مرغ کشور، رتبه نخست را در بین سایر استان ها دارد.

طبق آمار استان مازندران با داشتن حدود ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مرغداری سالانه افزون بر ۲۱۰هزار تن گوشت مرغ تولید می کند و سرانه مصرف این فراورده پروتئینی در این خطه شمال کشور نیز حدود ۲۳ کیلوگرم برای هر نفر است.

نویسنده

رحیمه علیزاده

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *