اهم اخبار

خرید تضمینی گندم ۱۳ درصد افزایش یافت

بدون دیدگاه

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آمار میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۵۰ هزار تن معادل ۱۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیقلی ایمانی مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت  ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم با ارزش ۱۲۷ همت از کشاورزان خریداری شده که نسبت به سال گذشته ۸۵۰ هزار تن معادل ۱۳ درصد رشد داشته است.

او از پرداخت ۵۲.۶ همت مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: بنیاد ملی گندمکاران  طی نامه ای خدمت مقام معظم رهبری خواستار رسیدگی  به مطالبات گندمکاران  شد چراکه تاخیر در پرداخت مطالبات منجر به درگیری کشاورزان و سایر صنوف همچون کمباین دار، کامیون دار، کودفروش و سم فروش و بانک ها شده است.

ایمانی ادامه داد: طی تماس های تلفنی که کشاورزان داشتند، برخی از آنها به رغم آنکه گندم تولیدی خود را ۷ فروردین تحویل دادند، اما بهای آن را تاکنون دریافت نکرده اند.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: آمارها نشان می دهد که ۷۰درصد کشاورزی خرده مالکی، معیشتی و سنتی است که این گونه برخورد کردن با جامعه کشاورزی که تامین کننده امنیت غذایی بوده از انصاف به دور است.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *