اهم اخبار

خسارت ۶۰۵۴ هکتار از باغات استان مرکزی بر اثر سرمازدگی

بدون دیدگاه

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۶۰۵۴ هکتار از باغات استان مرکزی بر اثر افت ناگهانی دمای هوا در روزهای ۲۷ و ۲۸ اسفند ماه سال گذشته و ۴ و ۵ فروردین ماه سال جاری بر اثر سرمازدگی خسارت دید.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایلنا، علی‌ اصغر زارعی افزود: ارزش ریالی خسارت محصولات باغی استان مرکزی بر اثر سرمازدگی سال جاری ۴۵۷۰ میلیارد ریال برآورد می شود. همچنین بر اثر سرمازدگی بهار سال جاری ۱۷ هزار تن از محصولات باغی استان مرکزی شامل بادام، زردآلو، گوجه، هلو، شلیل و آلو از بین رفته‌ است.

وی با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی تنها راه جبران خسارات به محصولات کشاورزی است، ادامه داد: ۴۰۰۰ هکتار از باغات استان مرکزی تحت پوشش بیمه محصولات باغی قرار دارد و کشاورزانی که محصولات خود را در برابر خسارت‌های بلایای طبیعی بیمه کرده‌اند می توانند برای دریافت خسارت اقدام کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: به کشاورزان و باغداران استان مرکزی توصیه می شود برای جلوگیری از ضرر و زیان به کشاورزان و خسارات احتمالی، محصولات خود را در برابر حوادث و بلایای طبیعی بیمه کنند.

زارعی تصریح کرد: ۷۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی زیر کشت محصولات باغی قرار دارد و سال گذشته ۵۸۷ هزار تن انواع محصولات باغی از سطح این باغات برداشت شده‌ است.

سرویس خبری: استان ها

منبع: ایلنا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *