اهم اخبار

دبیر انجمن شیرینی و شکلات: قاچاق گسترده آدامس در کشور/گردش مالی ۱۸ میلیارد تومانی در روز

بدون دیدگاه

جمشید مغازه‌ای با بیان اینکه واردات آدامس به کشور ممنوع است، گفت: متاسفانه برخی شرکت‌ها و کارتل‌های بزرگ به‌صورت قاچاق و در حجم زیاد اقدام به واردات این کالا می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایلنا؛ جمشید مغازه‌ای، دبیر انجمن شیرینی و شکلات اظهار داشت: اطلاعات زیادی از چگونگی قاچاق آدامس در اختیار داریم که آن را به نهادهای مختلف مسئول با مستندات انعکاس داده ایم اما متاسفانه از پیگیری‌های ما نتیجه‌ای حاصل نشده است و روند قاچاق آدامس همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: ما اطلاعات کامل در مورد مبداء ورود، اسامی شرکت‌ها و کارتل‌هایی که اقدام به قاچاق آدامس می‌کنند و حتی بازار فروش آنها در شهرستان‌ها و تهران و … را به نهادهای متولی ارائه داده‌ایم، اما متاسفانه ارگانی تاکنون برخورد مناسبی با این موضوع نداشته است.

مغازه‌ای گفت: آدامس بازار جذابی دارد و گردش مالی آن در کشور حدود  ۱۸ میلیارد تومان در روز است و سود خوبی هم برای شرکت‌هایی که آن را قاچاق می‌کنند، دارد.

دبیر انجمن شیرینی و شکلات در مورد قاچاق بیسکویت و شکلات نیز گفت: قاچاق بیسکویت و شکلات کمتر اتفاق می‌افتد؛ چون نسبت به آدامس یک کالای حجیم است و سود کمتری دارد اما آدامس یک کالای کم‌حجم‌تر است که حمل و نقل و قاچاق آن راحت‌تر، بهای آن بیشتر و به‌همین دلیل تمایل بیشتری به قاچاق آن وجود دارد.

مغازه‌ای گفت: محموله‌های آدامس بیشتر از مبداء دبی و ترکیه وارد ایران می‌شوند و شامل برندهای مختلفی هم هستند.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: ایلنا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *