اهم اخبار

دکتر احمد فتح الهی ” رئیس هیئت مدیره شرکت سبزی ایران” : استقبال قاره سبز از سبزیجات خشک سبزان

بدون دیدگاه

احمد فتح الهی می گوید: کیفیت محصولات و سبزیجات خشک سبزی ایران به حدی است که مصرف کنندگان با یکبار مصرف از این محصولات برای همیشه سبزان را در آشپزخانه های خود خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، دکتر احمد فتح اللهی ، رئیس هیئت مدیره شرکت سبزی ایران”سبزان” در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه ایران اگروفود با بیان اینکه شرکت سبزی ایران در سال ۱۳۶۰ تاسیس شد به خبرنگار ما گفت: این شرکت برای اولین بار در ایران با تولید ادویه کاری وراد بازار شد به نحوی که   قوطی های این محصول توسط شرکت قوطی سازی متعلق به گروه خودمان ساخته می شد.

وی افزود: در سال های گذشته به طور متوسط حداقل دو تا سه محصول به سبد کالایی این شرکت اضافه کردیم و در حال حاضر بیش از ۱۳۰  محصول در سبد کالایی شرکت سبزان دیده می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت سبزی ایران در ادامه  اظهار کرد: سبد کالای ما شامل  سبزیجات خشک ،ادویه جات ،چاشنی های غذایی، غذاهای نیمه آماده و…  است  که محصولاتمون حدود ۷۰ درصد آن  در ایران و در فروشگاه زنجیره ای و تمام استان ها توزیع می شود و ۳۰درصد ظرفیت آن هم به کشور های مختلف به ویژه اروپا و کانادا و از طریق کاندا به امریکا صادرات می کنیم.

فتح الهی با اشاره به اینکه شرکت سبزان دارای  مزرعه است که بخشی از سبزیجات تولیدی این کارخانه در آنجا برداشت می شود،بیان کرد: ۲۵۰ هکتار زمین کشت داریم و روزانه حدود پنجاه تن سبزی از کل کشور برای شرکت سبزی ایران ارسال می شود  و  در آنجا خشک می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت سبزی ایران در پاسخ به سئوالی مینی بر اینکه استقبال جامعه غذاهای نیمه آماده تولیدی این شرکت با توجه به مشغله هایشان چطور بوده است؟ گفت: در مورد این موضوع  اگر مصرف کنندگان از تولیدات ما استفاده کنند قطعا برایشان به صرفه است  چون مواد اولیه موجود در این شرکت در  زمان خودش تهیه  و سپس خشک می شود که درنهایت عمل آوری  و مخلوط می کنیم و به بازار می کنیم. به عنوان نمونه سبزی قرمه سبزی ما در هر فصلی شما استفاده بکنید فرمولش یکسان است و اما اگر بخواهید سبزیجات تازه را تهیه کنید ممکن است  آن بر حسب شرایط آب و هوایی سبزی خاص قرمه سبزی مثل شنبلیله جعفری و… در بازار نباشد ولی سبزی فروشی به شما قورمه سبزی سبزی را به شما میدهند  که تعدادی  از سبزی هایی که باید با هم مخلوط شود در فصل های مختلف ممکن است در آن وجود نداشته باشد . برای همین چون سبزان ،سبزی ها را در فصل خودش تهیه  و خشک ونگهداری می کند در نتیجه همه سبزی های خاص به عنوان نمونه قورمه سبزی در آن وجود خواهد داشت. به همین دلیل سبزیجات خشک ما طرفداران زیادی در کشورهای اروپایی به خصوص  کشور سوئد که دارای جمعیت ایرانی زیاد است،دارد.به همین دلیل وقتی قورمه سبزی ما در آپارتمان هاشون سوئدی ها استفاده کردند با عطر و بوی آن مشتاق به خرید این محصول شدند  و اکنون بسته بندی هایی که الان به سوئد می فرستیم با زبان سوئدی می زنیم.

این تولیدکننده کشورمان با بیان اینکه زندگی آپارتمان نشینی باعث شده که خیلی از رسوم قدیمی به  فراموشی سپرده شود گفت: محصولات آماده ای که در بازار هست از لحاظ کمیت و کیفیت و البته سابقه دیرینه سبزان از استقبال خوبی برخوردار است به نحوی که این محصولات برای شرکت های دیگر هم به صورت برون سپاری تولید می شود  چون ما یک شرکت مادر هستیم . سبزی که از بیرون تهیه می شود وقتی که براش گذاشته می شود   توصیه می کنم وقتی که برای تهیه،پاکردین و بسته بندی  این سبزی میگذارند وقت زیادی است  و برای آنها گران در می آید.   سبزی های خشکی که در بازار عرضه کردیم یک بار در آب بریزید و بردارید عین سبزی تازه می شوند  یعنی عطر و طعم بالایی دارند چون با حرارت پایین خشک شده اند و  تمام مکانیزه و پاستوریزه  تولید می کنیم که به صرفه است.  لذا هر کسی این محصولات را یکبار مصرف کرده باشد به طور یقین از مشتری های دائمی شرکت سبزان می شود.

نایب رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران  با بیان اینکه این انجمن همایش صادرات صنایع غذایی را در کنار سی و یکمین نمایشگاه بین المللی ایران اگروفود که برگزار کرد که از استقبال خوبی برخوردار بود.

وی با انتقاد از گران شدن هزینه های غرفه نمایشگاهی گفت: قیمت غرفه های نمایشگاهی نسبت به سال گذشته  سه برابر شده بود  اما خدماتی هیچ تغییری نکرده بود  از طرفی هم ما دنبال مشتری خارجی هستیم اگر در نمایشگاه شرکت می کنیم چون تمام تولید کننده ها همدیگر را می شناسند و همچنین  مصرف کننده ها برندها را می شناسند پس  دلیلی به حضور در نمایشگاه نیست. در نمایشگاه حتما باید خارجی ها حضور داشته باشند چون ما مشتری های خارجی داشته باشیم  می توانیم تولیدات مواد غذایی که دو برابر ظرفیت مصرف در کشور هست را صادر کنیم.

فتح الهی در پایان گفت: از مصرف کنندگان عزیز تقاضا داریم که از  جنس های ایرانی استقبال کنند و حتی برای یک بار محصولات ایرانی رو آزمایش کنند و مشتری دائم این محصولات خواهند شد.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *