اهم اخبار

سه میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان مرکزی انجام شد

بدون دیدگاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: سه میلیون و ۵۰۰ هزار هزار قطعه جوجه‌ریزی مردادماه امسال در واحدهای مرغداری این استان انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایرنا، «علی صفری» افزود: میزان جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان مرکزی در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: سه میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مردادماه امسال انجام شد که رکورد جدیدی را در استان ثبت کرد و به همین دلیل قیمت مرغ در ۲ ماهه آینده تغییری نمی‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: گوشت قرمز هم به میزان کافی در بازار موجود است و با وجود تزریق گوشت گوساله وارداتی در بازار قیمت این محصول در ماه‌های اخیری کاهشی بوده است.

صفری در خصوص تولید گوشت گوسفند در استان مرکزی نیز اظهار کرد: فعال‌سازی دامداری‌هایی که در سال‌های گذشته تعطیل شده بودند در دستور کار ویژه قرار دارد که در این صورت قیمت گوشت گوسفند نیز تا پایان سال کنترل و کاهشی می‌شود.

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می‌شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره‌بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه‌ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.

نویسنده

رحیمه علیزاده

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *