اهم اخبار

صنعت خوراک دام آماده ایران، تقاضامحور شد

بدون دیدگاه

معاون تولیدات امور دامی وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم تبیین راهبردهای لازم برای حضور در بازارهای رقابتی جهان تاکید کرد و گفت: صنعت خوراک آماده دام در کشور تقاضامحور شده است.

به گزارش  ستاد خبری سومین همایش بین المللی و نمایشگاه تخصصی خوراک دام، طیور و آبزیان (فیداکسپو)، «حسن رکنی» افزود: تبیین راهبردهای لازم برای حضور در بازار رقابتی تولیدات دام و طیور و بهره مندی از ظرفیت های علمی، داخلی و بین المللی در این صنعت، برای ایجاد افزایش بهره وری از مواد خام در تولید خوراک آماده و ارتقای کمی و کیفی محصولات تولیدی و همچنین توسعه صادرات امری اجتناب ناپذیر است.
وی گفت: براساس نظر متخصصان در صنعت پرورش دام، طیور و آبزیان، بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد هزینه های تولید به خوراک دام اختصاص می یابد که این مهم توجه و اهمیت بیشتر به این صنعت را مورد تاکید قرار می دهد.
به گفته وی، برگزاری همایش ها و نمایشگاه های تخصصی، سهم بالایی در تولید سالیانه یک میلیارد تنی خوراک آماده دام در جهان دارد که زمینه و بسترهای مناسب برای انتقال تجارب موفق و دستیابی به آخرین دستاوردهای نوین داخلی و خارجی را فراهم می کند.
وی درباره سومین همایش بین المللی و نمایشگاه تخصصی خوراک دام، طیور و آبزیان (Iran Feed Expo 2017) که بیست و هشتم مردادماه آغاز می شود، تصریح کرد: این همایش و نمایشگاه جانبی آن با هدف ارایه توانمندی ها و بیان اهمیت صنعت خوراک آماده در استفاده حداکثری از پتانسیل های موجود برگزار می شود.
رکنی افزود: فیداکسپو که به همت سازمان ها، اتحادیه ها، تشکل ها و مشارکت تولیدکنندگان داخلی و خارجی برگزار می شود، می تواند تاثیر مطلوبی بر بهبود بازده تولید، کاهش ضایعات خوراک، هزینه تمام شده تولید و همچنین ارتقای کیفیت محصولات دامی داشته باشد.

**سهم ٣٠ درصدی صنعت دامپروری در تولید ناخالص داخلی
رکنی صنعت دامپروری کشور را یکی از صنایع مهم بخش کشاورزی دانست و افزود: این صنعت بیش از ۳۰درصد از سهم تولید ناخالص داخلی در بخش کشاورزی را بر عهده دارد و در اقتصاد ملی، تامین امنیت غذایی و بهبود شاخص های سلامت و بهداشت جامعه نقش اساسی و تعیین کننده ای دارد.
وی گفت: نیاز روزافزون جامعه به تامین اقلام با منشا پروتئینی از یک سو و ظرفیت بالقوه و بالفعل تولید محصولات دامی در کشور از سوی دیگر، موجب شده است با اتخاذ تدابیر ویژه قدرت حضور رقابتی تولیدکنندگان این صنعت در بازارهای داخلی و جهانی بیش از پیش فراهم شود.
به گزارش ایرنا، چندی پیش معاون امور تولیدات دامی وزیر جهادکشاورزی از تحقق ۹۸٫۲ درصدی اهداف پیش بینی شده تولید در بخش دام و طیور در سال۱۳۹۵ خبر داده بود.
به گفته رکنی، پارسال با تولید ۸۱۵ هزار تن گوشت قرمز، ۹۹٫۵ درصد اهداف پیش بینی شده تحقق یافت.
همچنین با تولید ۹ میلیون و ۵۱۰ هزار تن شیر ۹۸٫۵ درصد اهداف، با تولید ۲میلیون و ۹۲ هزارتن گوشت مرغ ۹۶ درصد اهداف، با تولید ۹۴۰ هزار تن تخم مرغ ۹۹ درصد اهداف و با تولید ۸۱ هزار و ۵۰۰ تن عسل ۹۸ درصد اهداف محقق شد.
به گفته وی، در ۱۱ ماهه پارسال مازاد تراز تجاری زیر بخش دامپروری ۵۵۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار بود.
سومین همایش بین المللی و نمایشگاه تخصصی خوراک دام، طیور و آبزیان (Iran Feed Expo 2017) از بیست و هشتم تا سی ام مردادماه در بوستان گفت و گو تهران برگزار می شود و از ساعت ۱۰ تا ۱۸ آماده بازدید علاقه مندان است.

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *