اهم اخبار

مدیرعامل گروه لبنیات هراز در گفتگو با اگروفودنیوز: محصولات این گروه با برندهای هراز، آلیما و زاگو به تمامی کشورهای همسایه صادر می شود +ویدئو

بدون دیدگاه

لطفا برای مشاهده واضح این ویدئو بعد از پلی روی مربع سمت راست بزنید

مهندس شهریار دادگر کاهش قدرت خرید مصرف‌کننده را عامل موثر در پایین بودن سرانه مصرف‌ لبنیات نسبت به نرم جهانی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی”اگروفودنیوز”،مهندس شهریار دادگر، مدیرعامل گروه لبنی هراز در حاشیه دومین همایش صنعت لبنیات و صنایع وابسته گفت: گروه تولیدی دوشه آمل هستیم که برند هراز که GENERAL DAIRY تمام تقریبا تمام گروه‌های لبنی را تولید می کنیم ماست، انواع شیر، پنیر، دوغ، کشک، دسر و… در شرکت آلیما نیز به‌صورت تخصصی روی پنیر کار می کنیم به نحوی که بیش از چهل نوع مختلف پنیر تولید می کنیم .

دادگر افزود: جدیدا با برند زاگو وارد صنعت نوشیدنی شدیم و در آنجا نوشیدنی‌های میوه‌ای گازدار تولید می‌کنیم.

مدیرعامل گروه هراز بابیان اینکه تقریبا به تمام کشورهای همسایه صادرات داریم،خاطرنشان کرد: هر سه برند هراز، آلیما و زاگو صادر می شوند ولی جداگانه برندهای صادراتی نیز داریم که فقط مختص صادرات می باشد .

وی افزود: در آلیما بخش عمده‌ای از تولیداتمان صادر می شود که مهم‌ترین مقصد صادراتیمان هم کشور عراق است.

این کارآفرین صنایع غذایی کشور مهم‌ترین چالش صنعت غذا را کاهش قدرت خرید مصرف‌کننده عنوان کرد و گفت: امروز قدرت اقتصادی مردم رو به کاهش است و به همین دلیل سرانه مصرف‌ لبنیات پایین آمده است به‌تبع آن کیک صنعت لبنی کوچک‌تر شده است و سهم‌همه‌ی شرکت‌ها در بازار با افت قابل توجهی مواجه شده است و همگام با این اتفاق نیز دولت هم نقش نظارتی بیشتری داشته است و با قیمت‌گذاری دستوری باعث سوددهی کم صنایع غذایی شده است.

دادگر افزود: با این روند شرایط کاری برای شرکت‌های لبنی سخت‌تر از قبل شده نشانه آن نیز کاهش تعداد شرکت‌های لبنی فعال نسبت به سال گذشته است .

مدیرعامل گروه لبنیات هراز در خصوص چشم انداز و پیش بینی صنعت لبنیات در کشور گفت: پیش‌بینی‌کردن در اقتصاد ایران کار سختی است و اگر روند به همین منوال باشد، خیلی چشم‌انداز روشنی نمی توان متصور شد ولی به‌عنوان یک تولید‌کننده همیشه باید امیدوار باشیم که با ایجاد شرایط مناسب، آینده روشنی را شاهد باشیم.

نویسنده

فاطمه کاشانی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *