اهم اخبار

مصرف ماهانه شکر به ۲۵۰ هزار تن رسید

بدون دیدگاه

کارشناس بخش کشاورزی گفت: همه ساله در ۶ ماهه نخست سال مصرف ماهانه شکر به اوج خود می‌رسد که بنابر آمار ماهانه به ۲۵۰ هزار تن رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامحسین بهمنی، کارشناس بخش کشاورزی گفت: بنابر آمار تولید شکر نسبت به سنوات گذشته کاهش یافته به طوریکه از ۱.۵ میلیون تن فراتر نرفته است.

او توسعه کشت پاییزه را راهکار افزایش عملکرد و رسیدن به خوداتکایی تولید شکر دانست و افزود: با توجه به محدودیت منابع آبی، امکان افزایش سطح زیرکشت وجود ندارد و تنها با افزایش عملکرد در واحد سطح می توان تولید را بالا برد.

بهمنی ادامه داد: بنابر آمار سالانه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن شکر مورد نیاز کشور است که یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن آن در داخل و مابقی از طریق واردات تامین می شود.

دبیر اسبق انجمن تصفیه کنندگان شکر افزود: دخالت دولت در بحث بازار منجر به ۲ نرخی شدن و اختلاف چشمگیر قیمت بازار سیاه با نرخ مصوب و سامانه بازارگاه شده است.

به گفته او، همه ساله در ۶ ماهه نخست سال با پیک مصرف شکر مواجه هستیم به طوریکه ماهانه ۲۴۰ تا ۲۵۰ هزار تن شکر مصرف می شود.

کارشناس بخش کشاورزی قیمت مصوب هر کیلو شکر در سامانه بازارگاه را ۳۵ تا ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو شکر برای مصرف کننده ۴۲ هزار تومان است، در حالیکه بازار آزاد ۴۸ تا ۵۰ هزار تومان عرضه می شود.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *