اهم اخبار

نایب رئیس انجمن صنایع کنسانتره و آب میوه ایران در گفتگو با اگروفودنیوز مطرح کرد: پتانسیل توسعه صادرات کنسانتره میوه ایران

بدون دیدگاه

غلامحسین احمدی می‌گوید: با توجه به ارزان تر بودن نرخ میوه در ایران و همچنین وجود تکنولوژی مناسب، مزیت‌های رقابتی تولید و صادرات این محصولات بیشتر است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، در شرایط نابسامان اقتصادی ایران و علی‌رغم عوامل متعدد نامساعد بر سر راه تولید و همچنین رشد ناچیز و گاها منفی سرمایه گذاری در سال‌های گذشته، شرایط تولید و به‌ویژه صادرات فرآورده‌های آب میوه و کنسانتره‌های میوه‌ای مانند سیب، انار، آلبالو و … در ایران دارای رشد نسبی بوده و در صورت گشایش فضای کسب و کار دارای پتانسیل توسعه بیشتر نیز می‌باشد.

احمدی با بیان اینکه ایران یک درصد جمعیت جهان را داراست در حالیکه چهاردرصد میوه جهان را تولید می‌کند، افزود: به دلیل تنوع آب و هوایی و اقلیمی، میوه‌های ایران از طعم و ویژگی‌های ارگانولیک بهتری نسبت به رقبای منطقه‌ای و جهانی برخوردار است‌ که این پارامتر به خوبی مزیت نسبی و رقابتی تولید و صادرات کنسانتره میوه‌ای ایران را نشان می‌دهد.

وی ضمن بیان این مطلب که تولید سیب در جهان حدود ۵۰میلیون تن و در ایران به عنوان ششمین تولیدکننده حدود ۴میلیون تن است که معادل ۸درصد تولید جهانی می‌باشد، گفت: تولید انگور جهانی حدود ۲۶میلیون تن است و تولید آن در ایران ۳میلیون تن یعنی معادل ۱۲درصد نرخ جهانی می‌باشد.

نایب رئیس انجمن کنسانتره و آب میوه ایران گفت: از کل ۱۱۰هزار تن کنسانتره تولید شده در ایران، ۷۰هزار تن آن که حدودا ۶۴درصد است، صادر می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به ارزان تر بودن نرخ میوه در ایران نسبت به بازارهای هدف اروپایی و همچنین پایین‌تر بودن قیمت تمام شده نیروی انسانی و وجود تکنولوژی مناسب تولید، مزیت‌های رقابتی تولید و صادرات این محصولات بهتر آشکار می‌شود.

غلامحسین احمدی در پایان گفت: سرمایه‌گذاری‌های سالیان اخیر در صنایع تولید کنسانتره و آب میوه بویژه در استان‌های منبع میوه‌جات مانند آذربایجان شرقی و غربی مورد صحت داده‌های این بررسی می‌باشد.

سرویس خبری: صنعت غذا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *