اهم اخبار

نصب سامانه نانوحباب در دومین گلخانه بزرگ هیدروپونیک کشور توسط شرکت نانوفناوری سراج

بدون دیدگاه

مدیرعامل شرکت نانوفناوری سراج از نصب سامانه نانوحباب در دومین گلخانه بزرگ هیدروپونیک ایران در لرستان خبر داد. به گفته حسین کازرونی در حال حاضر بیش از ۱۰۰ گلخانه در کشور از فناوری نانوحباب این شرکت استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از ستاد نانو؛ حسین کازرونی با اعلام این خبر اظهار کرد: این گلخانه با مساحت ۲۵ هکتار دومین گلخانه بزرگ هیدروپونیک ایران در لرستان به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته است که با نصب سامانه نانوحباب میزان اکسیژن محلول در آب این گلخانه به ۱۵ ppm رسیده است.

وی با بیان این که در حال حاضر در بسیاری از استان‌ها نظیر تهران، البرز، مازندران، اردبیل، گلستان، خوزستان، کرمان و اصفهان از فناوری نانوحباب این شرکت در گلخانه‌ها استفاده می‌شود، یادآور شد: استفاده از نانوحباب‌ در آبی که در گلخانه‌ها استفاده می‌شود، دو اثر را به دنبال دارد؛ اثر اول این است که نانوحباب اکسیژن محلول موجود در آب را افزایش می‌دهد، اثر دوم این که ابعاد اکسیژن موجود در آب را به قدری کوچک می‌کند که به راحتی از طریق ریشه گیاه قابل جذب باشد. با این کار مقدار محصول برداشت شده افزایش می‌یابد. میزان مصرف قارچ‌کش‌ها به شدت کاهش یافته و همچنین میزان پاتوژن‌ها در ناحیه ریشه کم می‌شود. از سوی دیگر میزان جلبک و ترکیبات زیستی در لوله‌های آب به کمینه مقدار ممکن می‌رسد و در نهایت کیفیت محصول بهبود می‌یابد.

از نصب یک سامانه نانوحباب برای پرورش ماهی قزل‌آلا در مازندران در هفته آینده و نصب و راه‌اندازی یک سامانه نانوحباب‌ساز در تصفیه‌خانه‌ای در یزد طی ماه آینده خبر داد.

به گفته کازرونی این شرکت در بخش صادرات نیز فعال بوده و تجهیزاتی به کشورهای ارمنستان، ترکیه، افغانستان و مکزیک صادر کرده است.

سرویس خبری: کشاورزی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *