اهم اخبار

پتانسیل ایران برای تبدیل شدن به هاب منطقه در حوزه غذا

بدون دیدگاه

مدیرکل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران ضمن تصریح ایجاد رابطه تعاملی بین دولت و بخش خصوصی بر توسعه میز‌های صادراتی ایران در حوزه کشاورزی تاکید کرد

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ بازاری با اشاره به برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی اگروفود تهران، گفت: در سال جاری با تعامل و همکاری فی مابین سازمان توسعه تجارت ایران و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بخش محتوایی نمایشگاه‌های بین‌المللی اگروفود تهران و اجلاس بین‌المللی غذا تهیه شد.

وی ادامه داد: نشست توسعه همکاری‌های منطقه‌ای تولید و تجارت محصولات غذایی حلال، ۱۹ خرداد با حضور کشور‌های مسلمان از جمله عربستان، مالزی و امارات برگزار خواهد شد؛ بدون تردید برگزاری نشست‌های از این دست در توسعه تعاملات منطقه‌ای کمک خواهد کرد.

مدیرکل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر لزوم توسعه میز‌های صادراتی کشور در حوزه کشاورزی، بیان کرد: عدد تجارت ایران در حوزه کشاورزی در سال گذشته نسبت به ۱۴۰۱ رشد کرد، اما بدون تردید ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایران در این بخش می‌تواند روند صعودی‌تری به خود بگیرد.

بازاری ایران را هاب منطقه در تولید غذا خواند و تصریح کرد: به نظر می‌رسد که ایران می‌تواند تامین کننده غذای منطقه به خصوص کشور‌های همسایه غربی باشد. اگر ما خواهان گرفتن سهم بیشتر از بازار این کشور‌ها هستیم باید بر روی برندسازی تمرکز بیشتر داشته باشیم.

در ادامه این نشست محسن امینی، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران با تاکید بر ایجاد تعامل مناسب بین دولت و بخش خصوصی، افزود: زمان آن رسیده است که به تفکر صادرات محصولات کشاورزی بیشتر بها بدهیم و برای رفع موانع و مشکلات این بخش تلاش و تمرکز مضاعفی کنیم.

نایب رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران با بیان اینکه دومین اجلاس تجارت غذا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ و هم‌زمان با نمایشگاه بین‌المللی آگروفود ایران برگزار می‌شود، گفت: مشارکت در این نمایشگاه می‌تواند ظرفیت‌ها و جایگاه ایران را در زنجیره تامین غذای جهان نشان دهد.

 به گفته وی؛ بخش خصوصی برای بالا بردن کیفیت نمایشگاه‌های پیشرو با مجریان این رویداد‌ها تعامل و همکاری تنگاتنگی خواهد کرد تا در نهایت شاهد موفقیت در اجرای آنها باشیم.

امینی با اشاره به محور‌های این اجلاس، گفت: معرفی ظرفیت‌های ایران در تولید و صادرات و بیان فرصت‌ها و مزایای سرمایه‌گذاری در صنایع کشاورزی، غذایی و تبدیلی ایران، محور‌های اصلی این اجلاس است.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *