اهم اخبار

پنج میلیون و ۴۵۲ هزار قطعه جوجه‌ریزی در خراسان جنوبی انجام شد

بدون دیدگاه

رئیس اداره طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: پنج میلیون و ۴۵۲ هزار و ۷۹۳ قطعه جوجه‌ریزی گوشتی از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی، زهره زنگویی مطلق روز دوشنبه با ارائه آمار جوجه‌ریزی از اول امسال گفت: فعال بودن ۶۱۵ واحد مرغداری گوشتی در استان از ابتدای امسال تا نیمه خرداد ماه، نوید خوبی برای حفظ و ادامه روند تولید در مرغداری‌های گوشتی با وجود کاستی‌ها و مشکلات پیش رو است.

وی با اشاره به میزان واکسیناسیون واحدهای طیور افزود: در این مدت ۳۳ میلیون و ۷۹۲ هزار و ۱۱۵ دز واکسن در مرغداری‌ها استفاده شده است.

رئیس اداره طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی تعداد واحدهای مرغداری تخمگذار و پولت تخمگذار فعال را ۷۴ واحد عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش موارد بیماری‌های تنفسی و افزایش دما و شرایط نامناسب جوی رعایت کامل اصول بهداشتی و قرنطینه مورد تاکید است.

وی با تاکید بر رعایت اصول بهداشت فردی اظهار داشت: پرهیز از تردد بیجا در سالن‌های مرغداری، استفاده از لباس و چکمه ضدعفونی شده هنگام رفتن به سالن مرغداری و به حداقل رساندن تردد بین واحدهای پرورشی، تامین جوجه یک روزه از منابع مطمئن و مورد تایید دامپزشکی از دیگر توصیه‌هاست.

زنگویی مطلق بر فرآوری و عقیم‌سازی فضولات طیور و اجرای برنامه واکسیناسیون مناسب تاکید کرد و از مرغداران خواست بروز هر گونه تلفات یا مشکل، از طریق کلینیسن‌های فارم و شبکه‌های دامپزشکی پیگیری شود.

تولید مرغ در خراسان جنوبی چهار برابر میزان مصرف داخل استان است به طوری که ۲۵ درصد مرغ تولیدی در خراسان جنوبی به مصرف می‌رسد و مابقی به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

سرویس خبری: استان ها

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *