اهم اخبار

نماینده آمل: توزیع برنج خارجی در زمان برداشت برنج حذف شود

بدون دیدگاه

نماینده آمل در مجلس با تاکید بر لزوم توجه به وضعیت کشاورزان گفت: انتظار می رود در زمان برداشت برنج توزیع برنج خارجی حذف شده و برنج کشاورزان را خریداری شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، رضا حاجی پور در جلسه علنی امروز در نطق میان دستور خود با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید گفت: رئیس کمیسیون کشاورزی نامه نگاری‌های مختلفی برای حمایت از کشاورزان، برنج‌کاران، گندمکاران، کلزاکاران و تولیدکنندگان داشته منتها هنوز پول گندمکاران پرداخت نشده و تکلیف کلزاکاران هم مشخص نیست.

وی افزود: همچنین طبق ماده ۲۵ قانون بهبود کسب و کار نباید برق چاه‌های کشاورزی قطع شود اما شاهد قطعی برق هستیم؛ در این راستا و تامین سوخت آنها هم نامه نگاری‌های زیادی شده ولی همچنان با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

حاجی پور با اشاره به اهمیت تامین امنیت غذایی گفت: امنیت غذایی همچون امنیت نظامی، اقتصادی و سیاسی مهم است و دستیابی و حفظ آن دغدغه اصلی دولتمردان در دنیا به شمار می‌آید؛ گندم، برنج و ذرت سه محصول مهم تامین کننده انرژی در دنیا هستند و مناطق مهم تولید برنج دنیا در آسیا بوده و جمعیت زیاد این  قاره نیز مهم‌ترین مصرف کننده آن است. در طول ۲۰ سال گذشته مصرف برنج در دنیا رو به افزایش است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۵ نیز رو به افزایش باشد.

وی افزود: ایران با بیش از ۷۰۰ هزار سطح زیرکشت و تولید رتبه ۲۶ دنیا تولید برنج را به خود اختصاص داده و استان های مازندران، گیلان، گلستان و خوزستان و فارس از مهم‌ترین مناطق تولید برنج هستند و  این روزها فصل برداشت برنج است پس به داد برنج کاران برسید. انتظار می رود در زمان برداشت برنج توزیع برنج خارجی حذف شده و برنج کشاورزان را خریداری شود.

حاجی پور در پایان گفت: امروز کودهایی که در بازار ۱۵۰ هزار قیمت دارد در بازار آزاد کیلویی ۹۰ هزار تومان به فروش می رسد که مشکلاتی برای باغداران ایجاد کرده است.

سرویس خبری: مجلس و دولت

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *