اهم اخبار

کسری نیاز برنج کشور کمتر از ۵۰۰ هزارتن است

بدون دیدگاه

مشاور اتاق اصناف کشاورزی گفت: با توجه به شرایط مساعد هوا و افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی تولید پیش‌بینی می‌شود که کسری نیاز کشور به کمتر از ۵۰۰ هزارتن برسد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد خاکزاد گفت: برنج یکی از کالاهای اساسی و اولویت دار سبد خانوار است که خودکفایی برنج و تامین نیاز بازار در داخل به سهولت وجود دارد.

به گفته او، با اتخاذ سیاست های حمایتی دولت مبنی بر ورود علم و تکنولوژی، امکان افزایش تولید در واحد سطح وجود دارد چراکه بدلیل شرایط دما و رطوبت مناسب امکان تولید مناسب برنج در کشور وجود دارد.

خاکزاد ادامه داد: بنابر آمار در سنوات گذشته سالانه ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزارتن کسری برنج کشور از طریق واردات تامین شد، اما امسال بدلیل شرایط مساعد آب و هوایی پیش بینی می شود که نیاز واردات کمتر از ۵۰۰ هزارتن خواهد بود.

مشاور اتاق اصناف کشاورزی افزود: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی در استان های گلستان، گیلان، مازندران و استان خوزستان در جنوب کشور، با تولید ارقام پرمحصول و مدیریت تولید به سهولت می توان نیاز کشور را تامین کرد.

او گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید برنج با رشد ۱۵ تا ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به بالای ۲ میلیون و ۶۰۰ هزارتن برسد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *