اهم اخبار

برداشت محصول خرما در خوزستان از نیمه دوم شهریور آغاز می‌شود

بدون دیدگاه

پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۳۳۰ هزار تن محصول خرما از نخیلات استان برداشت شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ محمد حسنی‌نسب مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به سطح نخیلات استان، اظهار کرد: در حال حاضر، سطح نخیلات استان خوزستان ۴۲ هزار هکتار است که از این مقدار ۳۶ هزار هکتار نخیلات بارور و ۶ هزار هکتار نخیلات جوان هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین نخیلات استان در شهرستان‌های شادگان، آبادان و کارون است، افزود: برآورد می‌شود در سال جاری ۳۳۰ هزار تن محصول از نخیلات استان برداشت شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به طرح جامع احیای نخیلات گفت: هدف و محور اصلی برنامه بهسازی نخیلات استان، جایگزینی و بهسازی نخیلات پیر و فرسوده و توسعه ارقام تجاری خرما بوده که در حال انجام است و در این زمینه در سال گذشته بیش از ۹۰۰ هکتار نخیلات در شهرستان‌های خرماخیز استان احیا و بهسازی شد.

حسنی‌نسب با اشاره به میزان خرمای صادر شده در سال گذشته بیان کرد: در سال گذشته میزان ۱۰۰ هزار تن خرمای صنعتی صادراتی توسط کارگاه‌های بسته بندی و صادرکننده خریداری شد و مقاصد صادراتی خرمای استان به طور عمده کشورهای اورآسیا، حوزه خلیج فارس، هند، پاکستان، چین و ژاپن هستند.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: ایسنا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *